سکانس‌های خشن آموزش و پرورش در شوش

سکانس‌های خشن در آموزش و پرورش شهرستان شوش همچنان تکرار می‌شوند.

به گزارش ایسکانیوز، کلیدواژه‌های کتک، طویله، انباری، توهین و ترک تحصیل در مقوله آموزش و پرورش شهرستان شوش وجود دارد.

در این شهرستان برخی دانش‌آموزان کتک می‌خورند، برخی‌ها در طویله و انباری درس می‌خواندند، برخی‌ها توهین می‌بینند و از تحصیل باز می‌مانند و برخی‌ها به دلایل دیگر رویای خود برای تعلیم و تربیت در یک بستر آرام را نقش بر آب می‌بینند.

این تنها یک ادعا نیست؛ کلیپ کتک‌خوردن شدید دانش‌آموز شوشی در سال 95 هنوز از اذهان عمومی کاملا پاک نشده است.

معلم در این کلیپ با کتاب ضربات محکمی را بی‌توجه به فریادهای دانش‌آموز بر سر و صورت او وارد می‌کند.

تنبیهی که با واکنش جالب رئیس وقت اداره آموزش و پرورش نیز همراه بود؛ مجتبی دیناروند پس از انتشار این کلیپ، در نشست شورای آموزش و پرورش شوش با محوریت سرشماری اینترنتی، گفت: کسانی که این موارد را پخش می‌کنند دانش‌آموزان تنبلی بودند که مرتب کتک می‌خوردند و می‌خواستند تلافی در بیاورند!.

*توهین و ترک تحصیل 37 دانش‌آموز دختر

اوایل سال جاری بود که برخی والدین شاووری از برخورد نامناسب و اخراج فرزندانشان توسط مدیری خبر دادند که باعث ترک تحصیل دخترانشان شده بود.

مدیر اداره آموزش و پرورش شاوور بلافاصله با تایید آمار 37 مورد ترک تحصیل دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه شهر شاوور و برخورد نامناسب مدیر این مدرسه، از عزل وی خبر داد.

عزلی که بیشتر شبیه به یک جابه‌جایی بود؛ خبرها از مدیریت جدید این شخص در یکی از مدارس دخترانه بخش مرکزی شوش حکایت دارد تا همچنان خشونت در کمین دانش‌آموزان باشد.

*کلاس درس در طویله و انباری

در این میان هرچند شهرستان شوش مدیران و معلمانی دلسو و بعضا خشن دارد اما کلاس‌های درسی نیز دارد که در طویله و انباری تشکیل می‌شدند.

کلاس‌های آموزشی کودکان یکی از روستاهای خسرج بخش شاوور در سال گذشته کنار احشام و گوسفندان برپا می‌شد.

چند کیلومتر آن طرف‌تر در شهر شوش نیز دانش‌آموزان از وضعیت کلاس‌های درسشان رضایت نداشتند، دانش‌آموزان رشته تجربی یکی از دبیرستان شوش در انباری درس می‌خواندند.

*تکرار سانس کتک در همین چند روز پیش!

پدیده تنبیه بدنی در شوش خنثی نمی‌شود، همین چند روز پیش دانش‌آموزی شوشی از ناظم خود کتک خورد و آسیب دید.

اینبار پرده گوش دانش‌آموز با برخورد خشن ناظم پاره شد! پدر این دانش‌آموز می‌گوید: در اثر سیلی محکمی که ناظم مدرسه به پسرم زده بود، فرزند 12 ساله‌ام دچار پارگی پرده شنوایی شد!

این سکانس خشن تنها به این دلیل اتفاق افتاد که دانش‌آموز در صف صبحگاه مدرسه از همکلاسی خود خواسته بود جایش را با وی عوض کند!

این خبر نیز تایید شد، مدیر و ناظم عزل و توبیخ شدند اما به نظر نمی‌رسد که پدیده شوم تنبیه بدنی در شوش، حالا حالاها ریشه‌کن شود!

منبع: فارس

902/900

کد خبر: 848065

وب گردی

وب گردی