آخرین رایزنی ها در رابطه با انتخاب استاندار اصفهان  از زبان نماینده/ تمام گزینه های مطرح شده فقط گمانه زنی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان در انتخاب استاندار دخیل نیستند.

حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که نزدیک به یک سال است که بحث تغییر استاندار در این استان مطرح است، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: موضوع تغییر استاندار اصفهان در یکسال گذشته باعث شده تا تصمیم گیری های استان با قاطعیت پیش نرود.

وی ادامه داد: اخیرا وزارت کشور اعلام کرده که کلیه استانداران را به صورت چرخشی تغییر می دهد.

عابدی با بیان این که دولت از لحاظ مشورتی در حد سلبی فعالیت می کند، گفت: دولت یک نفر را برای استانداری پیشنهاد می کند که در ادامه چند نماینده اعتراض کنند که ما این گزینه را برای استانداری نمی پذیریم.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به این که دولت با مجمع نمایندگان استان تعامل ندارد، ادامه داد: فردی به عنوان رئیس محیط زیست اصفهان انتخاب شد سپس بدون اینکه که ما متوجه بشویم آقای ظهرابی رئیس محیط زیست اصفهان را به تهران به عنوان سرپرست معاونت محیط‌ طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست انتخاب کردند.

وی ادامه داد: تعامل بین دولت و مجلس آن گونه نیست که مجمع نمایندگان مجلس استان برای انتخاب یک مدیر کل نظر دهند چه برسد به انتخاب استاندار.

عابدی در رابطه با این موضوع که آیا مجمع نمایندگان اصفهان تا به حال فردی را برای استانداری به وزارت کشور معرفی کرده یا خیر، گفت: تا کنون از سوی مجمع نمایندگان کسی معرفی نشده است اما به عنوان جمعی از نمایندگان با تعداد 8-10 نفر بله گزینه معرفی شده است.

وی با تاکید بر این که نمایندگان در انتخاب استاندار دخیل نیستند، افزود: این گونه نیست که دولت برای انتخاب استاندار با نمایندگان تعامل داشته باشد؛ به طور مثال به این شکل که دولت اعلام کند که نمایندگان اصفهان چند تن را پیشنهاد دهید چنین چیزی وجود ندارد.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: وزارت کشور برای انتخاب مدیران کل قول داده بود تا مدیران بومی انتخاب کنند اما این گونه نبوده است.

وی افزود: وزارت کشور برای انتخاب استاندار یک سیاست واحدی ندارند تا براساس آن سیاست واحد با نمایندگان استان ها تعامل داشته باشند، تعاملشان نانوشته است.

عابدی در رابطه با گزینه های مطرح شده گفت: تاکنون تمام گزینه ها فقط گمانه زنی بوده است.

به گزارش ایسکانیوز،طبق آخرین شنیده ها ابوالفضل رضوی متولد 1335 گزینه استانداری اصفهان بوده است. رضوی در دوره های چهارم، پنجم و ششم از حوزه نائین نماینده مجلس بوده است وی همچنین معاون استاندار زنجان، معاون استاندار تهران، فرمانداری قزوین، مشاور وزیر صنعت و مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس از دیگر سوابق رضوی است. وی در حال حاضر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاونت اول ریاست جمهوری است.

در حال حاضر رسول زرگرپور از 31 شهریور 92 تاکنون به عنوان استاندار اصفهان بوده است.

901/900

کد خبر: 848129

وب گردی

وب گردی