پیش‌ شرط‌های رژیم صهیونیستی را قبول نمی کنیم

سخنگوی جنبش حماس گفت :پیش‌ شرط‌های رژیم صهیونیستی برای ازسرگیری مذاکرات فلسطین به صلح کمکی نخواهد کرد و آن ها را نخواهیم پذیرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با انتشار بیانیه ­ای اظهار داشت: پیش شرط های رژیم صهیونیستی کمکی به مذاکرات صلح فلسطین نخواهد کرد.

وی در این بیانیه همچنین تصریح کرده است:اجازه برهم زدن مذاکرات صلح فلسطین را به رژیم صهیونیستی نخواهیم داد. ما در این اواخر در خصوص مذاکرات صلح پیشرفت های چشمگیری داشته ایم. مذاکرات صلح برای حماس از اهمیت استراتژیک برخوردار است. از این تصمیم خود منصرف نخواهیم شد و با مشارکت ملی فلسطین به راه خود ادامه خواهیم داد.

دولت رژیم صهیونیستی دیروز پس از نشست بررسی توافق میان حماس و فتح طی بیانیه ای اعلام کرد: برای ازسر‌گیری مذاکرات صلح با دولت فلسطین هفت پیش‌شرط، از جمله خلع سلاح حماس را اعلام می کنیم. دیگر پیش‌شرط ها نیز عبارتند از: به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط حماس و کنارگذاشتن تروریسم، تحویل اجساد نظامیان اسرائیلی و استرداد اسرای غیرنظامی، جلوگیری دولت فلسطین از قاچاق از طریق گذرگاه‌ها، ادامه عملیات‌ دولت فلسطین علیه شاخه تروریستی حماس در کرانه باختری، قطع ارتباط حماس با ایران و ادامه ورود پول و تجهیزات انسانی به غزه از طریق مکانیزم مشترک دولت فلسطین و رژیم صهیونیستی.

گفتنی است است مذاکرات صلح میان رژیم صهیونیستی و دولت فلسطین در سال 2014 متوقف شد.

کد خبر: 848133

وب گردی

وب گردی