شروع کنگره حزب کمونیست چین

رئیس‌جمهوری چین امروز چهارشنبه با افتتاح کنگره حزب حاکم کمونیست این کشور به ساخت یک، کشور پیشرفته و مدرن سوسیالیستی که هرگز تقلیدی از سیستم‌های سیاسی دیگر کشورها نباشد و درهایش همچنان به روی جهانیان باز باشد، متعهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین در مراسم افتتاح کنگره یک هفته‌ای حزب کمونیست یک سخنرانی طولانی داشت و قرار است عمده برنامه‌های این نشست که هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود، پشت درهای بسته باشد و در نهایت هم یک خط‌ مشی جدید برای هدایت پنج سال آتی این کشور ۱.۴ میلیارد نفری معرفی می‌شود.

رئیس‌جمهوری چین در جمع بیش از ۲۰۰۰ نماینده حاضر گفت: طی یک بازه زمانی طولانی از کار و فعالیت، سوسیالیسم با مولفه‌های چینی وارد یک دوره جدید شده است، این یک مسیر تاریخی جدید در توسعه کشورمان است. چین دسترسی به بازار برای سرمایه‌گذاری خارجی را تسهیل خواهد کرد و دسترسی به بخش خدماتی را گسترش می‌دهد و علاوه بر این، اصلاحات مبتنی بر بازار برای نرخ تبادلات و سیستم مالی را عمیق‌تر می‌کند و همزمان به تقویت شرکت‌های دولتی می‌پردازد. سیستم سیاسی چین گسترده‌ترین، واقعی‌ترین و موثرترین راه برای حفاظت از منافع اساسی مردم است. ما نباید تنها به صورت مکانیکی اقدام به تقلید سیستم‌های سیاسی دیگر کشورها کنیم.

او همچنین گفت تا سال 2035 مدرنیزه کردن نیروهای مسلح تکمیل خواهد شد و چین ارتشی به روز و قدرتمندتر از حال حاضر خواهد داشت.

رهبر چین همچنین موفقیت‌های حزب کمونیست خصوصا در راستای مبارزه با فساد را ستود. او گفت: مبارزه علیه فساد یک موقعیت قاطع پیدا کرده و در بخش توسعه تقویت شده است.

کد خبر: 848145

وب گردی

وب گردی