رقابت تیم‌های برنامه نویسی از آبان ماه

هفدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در روز 12 آبان ماه جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر: مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC (مسابقه بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشجویی) شامل یک سلسله‌ مسابقات است که به صورت مرحله‌ای و به منظور کسب سهمیه برای حضور در مرحله‌ جهانی این مسابقه صورت می‌گیرند.

این مسابقه بین تیم‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و اصلی‌ترین شرکت کنندگان آن دانشجویان رشته‌های علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و ریاضی هستند.

این مسابقه در سطح بین‌المللی و به طور همزمان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای شرکت دانشجویان داخل کشور و در تعدادی از دانشگاه‌های برتر قاره اروپا برگزار خواهد شد.

هفدمین دوره از مسابقات برنامه‌نویسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با همکاری دانشگاه KTH Royal Institute of Technology سوئد و دانشگاه university of munich آلمان برگزار می‌شود.

مسابقه به طور همزمان مولتی‌سایت -از سه سایت تهران، مونیخ آلمان و استکهلم سوئد برگزار می‌شود و شرکت کنندگان در قالب تیم‌های سه نفره در یک سایت بدون ارتباط با محیط خارجی در آن حضور می‌یابند.

به هر تیم یک کامپیوتر داده می‌شود و شرکت کنندگان پاسخ هر سوال را از طریق یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی رسمی مسابقه که شامل C، C++ و Java است می‌دهند و به داوران مسابقه ارائه خواهند داد.

تیم‌ها بر اساس تعداد سئوالات حل شده، جریمه‌های ارسال پاسخ نادرست و زمان حل سئوالات رتبه بندی می‌شوند و شرکت کنندگان می‌توانند جدول رده بندی لحظه‌ای خود را تا قبل از پایان مسابقه به صورت زنده مشاهده کنند.

مسابقه برنامه‌نویسی ACM-ICPC از سال ۱۹۷۰ برگزار شده و اکنون به عنوان معتبرترین و مهمترین مسابقه‌ برنامه‌نویسی دنیا شناخته می‌شود. این مسابقه زیر نظر «انجمن ماشین‌های محاسباتی – ACM» که معتبرترین انجمن جهان در رشته‌های علوم و مهندسی کامپیوتر است برگزار می‌شود.

در سال گذشته میلادی تعداد ۴۰ هزار و ۲۶۶دانشجو از ۲۷۳۶ دانشگاه و ۱۰۲ کشور جهان در این مسابقه شرکت کردند.

برگزار کننده‌ی مسابقه‌ برنامه‌نویسی دانشجویی ACM دانشگاه صنعتی امیرکبیر، انجمن علمی دانشجویی دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر است. همچنین گروه ICPC دانشکده مهندسی کامپیوتر در برگزاری این مسابقات همکاری می‌کنند.

هفدهمین دوره مسابقات برنامه‌نویسی ACM-ICPC در روز 12 آبان ماه جاری در دانشگاه امیرکبیر برگزار خواهد شد.

کد خبر: 848165

وب گردی

وب گردی