4 هزار نفر از دانشجویان در مراسم اربعین‌ شرکت خواهند کرد

‌ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی از اختصاص 2 میلیارد تومان برای اعطای وام شهریه به دانشجویان خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز؛ بهرامی‌نسب‌ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست‌ خبری‌ که امروز در ساختمان مرکزی‌ این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: اداره کل تربیت‌ بدنی‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی در 2 حوزه دانشجویی‌ و کارکنان‌ اقدام به انجام برنامه‌هایی در بخش‌های ورزش‌ دانشجویی‌، ورزش قهرمانی‌ و همگانی‌ دارد‌ که در سال‌ گذشته‌ فعالیت‌های ورزش قهرمانی‌ نسبت به قبل افزایش چشم‌گیری‌ داشته، به طوری که چهارمین‌ دوره مسابقات قهرمانی کشور با حضور 1400 نفر از دانشجویان برگزار شده است.

وی بیان کرد: چهارمین‌ المپیاد ورزشی‌ درون دانشگاهی با شرکت‌ هزار و 800 نفر در بخش‌ المپیاد ورزشی‌ برگزار و منتخبین‌ این افراد‌ برای حضور در المپیاد مرحله‌ کشوری‌ دانشگاه‌های سراسر کشور‌ معرفی شدند‌، همچنین‌ در مسابقات‌ دانشجویان‌ جهان در کشور چین تایپه‌ 6 نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی‌ در این جشنواره‌ ورزشی شرکت‌ کرده و در همین راستا‌ سرمربی‌ و سه نفر از بازیکنان‌ تیم والیبال‌ ایران از دانشگاه جامع‌ علمی کاربردی‌ بودند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ با بیان اینکه جشنواره‌های ورزشی‌ ورزش همگانی‌ در استان‌های سراسر کشور برگزار و پنج هزار و 600 نفر از دانشجویان و همچنین‌ 400 نفر از کارکنان‌ در این جشنواره شرکت داشتند، افزود: در بخش‌ کارکنان‌ مسابقات مختلفی‌ از جمله همایش‌ کوهنوردی‌ و پیاده‌روی‌ برگزار شده‌ که برای این دوره تا به امروز 170 نفر در رشته ورزش‌های همگانی ثبت‌نام کرده‌اند و همچنین برای کارکنان‌ دانشگاه‌ کارگاه‌های آموزش سلامت روان‌ در حال برگزاری‌ است.

بهرامی‌نسب‌ عنوان کرد: سال گذشته‌ در 2 نوبت‌ دانشجویان و کارکنان‌ دانشگاه علمی کاربردی‌ در برنامه‌ درس‌هایی از قرآن‌ کریم‌ حضور داشته‌ و برنامه‌های مهارتی‌ و تربیت‌ نیروی ماهر و کاردان‌ بررسی‌ و نتایج‌ خوبی‌ به دست آمد.

وی با بیان اینکه امسال سیزدهمین‌ جشنواره‌ قرآن و عترت‌ را در استان‌ قم توسط دانشگاه علمی کاربردی و در دبیرخانه‌ دائمی برگزار شده است، افزود: در سیزدهمین‌ جشنواره قرآن و عترت‌ بیش از 15 هزار نفر دانشجوی‌ کارمند‌ ثبت‌نام کرده‌اند که 124 نفر از دانشجویان به مرحله‌ نهایی‌ و کشوری‌ این جشنواره‌ راه پیدا‌ کرده‌اند.

بهرامی‌نسب‌ در خصوص فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های هنری و فناوری‌، گفت: برای اولین بار کارآفرین‌ فرهنگی‌ و قرآنی‌ در راستای‌ تولید محصولات‌ قرآنی‌ تحت عنوان جشنواره‌ای برگزار‌ و در همین راستا کارگاه‌ آموزشی‌ کارآفرینی‌ قرآنی‌ برای افرادی که کارهای‌ خوداشتغالی‌ را انجام می‌دهند‌ برای این افراد‌ بسته‌های آموزشی‌ و کارگاه‌ها نیز‌ برگزار‌ شده است.

وی عنوان کرد: سند راهبردی‌ کلان مشاوره‌ای‌ ویژه دانشجویان انجام شده‌ تا ارتقای‌ سلامت روان آنها‌ در حوزه‌های شغلی و تحصیلی‌ بررسی‌ شود و این کار در همه مراکز فعال علمی‌ کاربردی‌ در حال انجام است.

بهرامی‌نسب‌ تأکید کرد: انجمن دانش‌ آموختگان‌ دانشگاه علمی کاربردی راه‌اندازی و اساسنامه‌ این کانون تدوین‌ و مورد تأیید‌ وزارت علوم قرار گرفته است، هدف اصلی آن رصد‌ آینده‌ شغلی‌ فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی است‌ و اعضای‌ این کانون راهنمای‌ شغلی‌ از دانشگاه جامع علمی کاربردی دریافت‌ می‌کنند.

حضور 845 انجمن علمی‌ در دانشگاه علمی کاربردی

وی بیان کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ یارانه‌ ارزاق‌ به میزان 3 میلیارد تومان مخصوص‌ مراکزی‌ که غذای گرم به دانشجویان‌ ارائه می‌دهند برای سال تحصیلی 96-95 در نظر گرفته‌ شده است و از میان 870 مرکز‌ فعال 234 واحد علمی کاربردی از این یارانه‌ استفاده می‌کنند و همچنین وام شهریه‌ دانشجویی‌ به مبلغ 2 میلیارد تومان بوده که هر دانشجو می‌تواند به ازای‌ هر ترم‌ تحصیلی‌ 300 هزار تومان‌ وام از دانشگاه‌ دریافت‌ کند.

بهرامی‌نسب‌ با بیان اینکه با بنیاد‌ علوی‌ تفاهم‌نامه‌ای‌ امضاء شده که تا به امروز‌ 500 میلیون‌ تومان به ما اختصاص داده‌اند و به طور کلی‌ قرار است وام شهریه‌ امسال به 3 میلیارد تومان برسد‌، همچنین‌ با عقد قرارداد با یک شرکت بیمه هر دانشجو به از‌ای پرداخت‌ 3 هزار و 500 تومان‌ برای‌ حوادث‌ پزشکی، می تواند هفت میلیون‌ و همچنین فوت یا قطع‌ عضو مبلغ 30 میلیون تومان از این شرکت بیمه به عنوان غرامت‌ دانشجو و یا خانواده‌اش دریافت‌ کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز 6 هزار درخواست‌ انتقالی و مهمان‌ در سامانه‌ دانشگاه جامع علمی کاربردی به ثبت رسیده است، تصریح کرد: تا به امروز با 41 درخواست‌ انتقالی از شهرستان به تهران‌ مورد موافقت‌ شورای دانشگاه‌ قرار گرفته و سامانه‌ دانشگاه‌ برای سال تحصیلی‌ جدید از سامانه سجاد به هم‌آوا تغییر کرده است که به دلیل این جابجایی‌ درخواست مهمانی‌ تا 30 مهر ماه تمدید شده است.

بهرامی‌نسب‌ عنوان کرد: برخی کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های اعتیاد، فضای‌ مجازی، خانواده و جوانان برگزار‌ شده است و در همین راستا وزارت علوم 10 میلیون‌ تومان‌ به ما کمک کرده است و معاونت فرهنگی هر سال به طور معمول مبلغی‌ بین 100 تا 150 میلیون تومان بابت‌ مشاوره‌ در نظر می‌گیرد.

وی ادامه داد: برخی دانشجویان‌ که هم رشته‌ای بوده‌ انجمن‌های علمی دانشجویی را تشکیل‌ و در آن طرح‌های خوداشتغالی‌ تدوین کرده اند و ما این افراد را برای دریافت‌ وام‌های خوداشتغالی به سازمان‌های مربوطه‌ وصل‌ می‌کنیم‌.

بهرامی‌نسب ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه جامع علمی کاربردی 845 انجمن علمی‌ و 437 کانون فرهنگی فعال در کشور دارد‌ که انجمن‌های علمی در جشنواره حرکت‌ شرکت و کارهای‌ تولیدی خود را در معرض‌ نمایش‌ می‌گذارند‌ و در سال گذشته نیز چهارمین‌ دوره‌ جشنواره حرکت برگزار شده که در سطح‌ ملی و با میزبانی‌ وزارت علوم دانشگاه جامع علمی کاربردی در 7 دوره جشنواره حرکت‌ شرکت‌ و 31 مقام‌ کسب کرده است.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه جشنواره‌ رویش‌ درون دانشگاهی‌ ویژه کانون‌های فرهنگی برای سال تحصیلی جدید‌ در اول آبان‌ ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: مسابقات‌ مناظره‌ دانشجویی‌ در حوزه کسب و کار‌ برای اولین‌ بار در تبریز‌ برگزار و مرحله‌ کشوری آن در بهمن ماه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال برای اولین بار کارنامه فرهنگی برای همه مراکز‌ تدوین شده است، ادامه داد: همه مراکز‌ از نظر کارهای‌ فرهنگی و دانشجویی‌، قرآنی و ورزشی‌ بررسی‌ و به هر یک از مراکز‌ بر اساس عملکردشان‌ رتبه‌ای‌ داده شده است.

بهرامی‌نسب ادامه داد: اربعین‌ یک حرکت اسلامی، خودجوش، شیعی‌ و مردمی‌ است و در راستای برگزاری مراسم اربعین‌ وسایل ایاب‌ و ذهاب‌ ویژه دانشجویان تا لب‌ مرز‌ پرداخت می‌شود و امسال‌ در استان‌های ایلام و خوزستان‌ موکبی‌ از طرف دانشگاه جامع علمی کاربردی در داخل کشورمان و در نزدیکی‌ مرز برپا‌ شده است و برای انجام این کار فرهنگی مبلغ 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده است و همچنین مبلغی به ستاد ملی اربعین‌ دانشگاه به میزان 50 میلیون تومان در راستای کمک به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین‌ اهداء شده است‌ و همچنین در این زمینه سامانه‌ای راه‌اندازی و دانشجویان در آن ثبت‌ نام کنند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که در حدود 4 هزار نفر از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در مراسم اربعین‌ امسال شرکت کنند.

تشکیل پرونده سلامت ویژه‌ دانشجویان جدیدالورود‌ از سال 96

در ادامه مراسم بهرهی‌ مدیر امور دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: از سال آینده پرونده سلامت روان ویژه‌ دانشجویان جدیدالورود‌ تشکیل و کارهای پالایش و سنجش‌ برای آنها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با مشارکت سازمان امور دانشجویان‌ طرح سبک زندگی در راستای بررسی‌ آسیب‌های اجتماعی‌ برگزار می‌شود.

کد خبر: 848201

وب گردی

وب گردی