شریف پور:ظرفیت داخلی کمتر مورد توجه دولت قرار گرفته است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:به کارگیری سرمایه های کوچک و خرد نقش بسیار مهمی در پویایی اقتصاد دارند مخصوصا اگر این سرمایه ها صرفا در بخش تولید به کار گرفته شود.

عین الله شریف پور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، گفت: دولت لایحه اصلاح ساختار نظام بانکی را تقدیم مجلس کرده است و ساماندهی بانک ها هم از قبل در دستور کار کمسیون اقتصاد مجلس بوده و ما امیدواریم با بررسی ها و برنامه هایی که به تصویب می رسد بتوانیم گام خوبی را در این حوزه برداریم .

وی با اشاره به تلاش های کمیسیون اقتصادی مجلس برای اصلاح ساختار نظام بانکی ابراز کرد: برنامه های کمیسیون را در ارتباط با وزرات اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سازمان های مرتبط در کمیسیون بررسی کردیم و کارها به خوبی پیش می رود تا در ارتباط با مسائل بانکی بتوانیم کارهای موثری انجام دهیم و از لحاظ مدیریت بانک مرکزی و روند به کارگیری سپرده های بانکی در عرصه تولید، خروجی خوبی داشته باشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد استفاده از سرمایه گذاری داخلی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر درون زا بودن اقتصاد گفت: وقتی بحث سرمایه گذاری پیش می آید این به این معنا نیست که سرمایه گذاری خارجی را در دستور کار قرار ندهیم بنا به فرموده مقام معظم رهبری باید نگاه درونزا به اقتصاد خود داشته باشیم و نگاهمان به ظرفیت های داخلی باشد.

شریف پور تصریح کرد: باید از سرمایه گذاران خارجی هم در چارچوب قانون استفاده کنیم، شنیده ها و گزارشات حاکی از این است که در بعضی استان ها این روند خروجی خوبی داشته است.

وی ادامه داد: به کارگیری سرمایه های کوچک و خرد نقش بسیار مهمی در پویایی اقتصاد دارند مخصوصا اگر این سرمایه ها صرفا در بخش تولید به کار گرفته شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص چهار هزار میلیارد تومان برای کسب و کار های کوچک و متوسط اظهار داشت: با عملیاتی شدن این موضوع امیدواریم شاهد کمک به اشتغال های روستایی و گردشگری و دیگر بخش ها به خصوص بخش تولید کشور باشیم.

شریف پور تاکید کرد: یکی از مشکلات اساسی ما این است که به ظرفیت های داخلی خود کم تر توجه می کنیم، امیدواریم با توجه به همدلی که بین مسئولان بعد از اظهارت ترامپ به وجود آمده است اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم که هنوز در ابتدای آن قرار داریم.

303

کد خبر: 848273

وب گردی

وب گردی