تهیه کننده فیلم «بغض»: مردم نسبت به فعالیت رسانه ها آگاهی ندارند

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما، گفت: برای پاسداشت آزادی در جامعه باید همه مردم به مطبوعات اهمیت دهند و نسبت به فعالیت هایشان آگاه باشند.

غلامرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز درباره اهمیت جایگاه رسانه ها در جامعه، اظهار کرد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی است؛ بنابراین هر جامعه ای که بخواهد دموکراسی داشته باشد باید به رسانه های آزاد و گروهی اهمیت دهد به همین دلیل باید برای بخش مکتوب و اینترنتی روزنامه احترام بسیاری قائل شد.

وی با اشاره به اینکه اطمینان دارم در هر کشوری با اهمیت به مطبوعات می توان آزادی ها را پاس داشت، افزود: مطبوعات می تواند به جامعه برای روشنگری و بیان موضوعات مختلف کمک کند و همچنین سبب می شود که نظارت افراد جامعه نسبت به قدرت و ثروت موجود افزایش یابد و شهروندان از قدرت بیشتری در جامعه برخوردار شوند.

این تهیه کننده سینما وجود مطبوعات در جامعه را به آب در بدن انسان تشبیه کرد و گفت: همانطور که انسان نمی تواند بدون آب زندگی کند، جامعه هم بدون آزادی و المان هایش به نتیجه نمی رسد. فعالیت های مطبوعات یکی از مهم ترین راه های رسیدن به آزادی در همه جوامع است به همین دلیل باید قدردان رسانه ها بود.

موسوی در ادامه درباره اهمیت برگزاری نمایشگاه مطبوعات، خاطر نشان کرد: برگزاری نمایشگاه مطبوعات در جامعه سبب می شود که مردم با اهالی رسانه و فعالیت هایشان بیشتر آشنا شوند و توجه بیشتری نسبت به رسانه های مکتوب و سایبری داشته باشند.

وی همچنین افزود: وقتی افراد نام مطبوعات را می شنوند بیشتر رسانه های مکتوب در ذهنشان تداعی می شود و دلیل این موضوع عدم آشنایی مردم با انواع مختلف رسانه در کشور است. افراد می توانند در بازدید از نمایشگاه مطبوعات علاوه بر اینکه با انواع مختلف رسانه مانند مکتوب، سایبری و تصویری آشنا شوند، نحوه فعالیت خبرنگاران را نیز از نزدیک ببینند.

رئیس شورای عالی تهیه‌کنندگان سینما ضمن تشکر از معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فراهم کردن امکان حضور بیشتر رسانه ها در نمایشگاه، تاکید کرد: انتظامی در این سال ها تلاش کرده که تمامی اهالی رسانه با هر بودجه و سلیقه ای بتوانند در نمایشگاه مطبوعات حضور پیدا کنند تا مردم با رسانه های مختلف آشنا شوند.

موسوی در ادامه به بیشتر بودن نکات مثبت نمایشگاه مطبوعات نسبت به نکات منفی اشاره کرد و یادآور شد: بی شک هر اقدامی هم نکات مثبت و هم نکات منفی دارد اما اگر یک ترازو قرار دهیم نکات مثبت برگزاری نمایشگاه مطبوعات بسیار سنگین تر از نکته های منفی اش است.

وی خاطر نشان کرد: اهمیت مطبوعات و خبرنگاران در جامعه به قدری بالاست که باید هرکاری انجام دهیم که مردم توجه بیشتری نسبت به رسانه ها داشته باشند. البته به نظر من توجه به مطبوعات نباید به زمان خاصی ختم شود بلکه بهتر است در تمام ایام سال فعالیت هایی مانند برپایی نمایشگاه مطبوعات وجود داشته باشد.

503

کد خبر: 848297

وب گردی

وب گردی