افزایش تبادل اطلاعاتی با تونس  را خواستاریم

رییس مبارزه با ترور اتحادیه اروپا خواستار افزایش تبادل اطلاعاتی با تونس شد زیرا اکثر شهروندان این کشور در عملیات‌های تروریستی مرگبار در خارج و داخل تونس نقش دارند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ژیل دو کرشوو، رئیس بخش مبارزه با تروریسم در اتحادیه اروپا در سفر به تونس برای مذاکره با وزرای تونسی گفت موج اطلاع‌رسانی در سراسر مدیترانه "عملکرد خوبی" دارد اما باید ارتقا یابد.

او افزود: به دنبال آن هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به تونس در حفاظت از داده‌ها کمک کنیم و تبادل اطلاعاتی میان مقام‌های تونسی و نهادهایی مانند یوروپل (دفتر پلیس اروپایی) و یوروجاست (نهاد قضایی در اتحادیه اروپا) را افزایش دهیم.

رئیس مبارزه با ترور اتحادیه اروپا تاکید کرد: چنین پیشرفت‌هایی می‌تواند در رسیدگی به پرونده‌هایی مانند محاکمه مظنونان حمله ۲۰۱۵ در تفرجگاهی ساحلی در نزدیکی سوسه سودمند باشد. این حمله جان حدود ۴۰ گردشگر خارجی را که عمدتا انگلیسی بودند، گرفت.

خانواده‌های قربانیان فرانسوی و انگلیسی این حمله و حمله دیگری که همان سال در موزه ملی بردو در تونس رخ داد و جان ۲۲ تن را گرفت، می‌گویند از مراحل قانونی این پرونده‌ها اطلاعی ندارند. تونسی‌ها همچنین در حملات مرگباری در اروپا از جمله برلین و شهرهای نیس و مارسی فرانسه دست داشتند.

کد خبر: 848320

وب گردی

وب گردی