اتهام پولشویی به پسر تاکسین شیناواترا

اداره تحقیقات ویژه تایلند امروز (چهارشنبه) اعلام کرد :پسر تاکسین شیناواترا، نخست وزیر پیشین این کشور رسما به پولشوئی متهم شده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، پانتونگ تائه شیناواترا، پسر تاکسین شیناواترا، نخست وزیر پیشین تایلند به دریافت چکی به مبلغ ۳۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۰۴ و مرتبط با پرونده فساد به مبلغ ۲۹۶ میلیون دلار مربوط به وام‌های جعلی متهم شده است.

معاون سخنگوی اداره تحقیقات ویژه تایلند گفت: پسر تاکسین شیناواترا خودش را روز سه‌شنبه به پلیس معرفی کرد اما بدون دستور حکم بازداشت برای وی درباره اتهام پولشوئی ،آزاد شده است.

وی ادامه داد: در حالی که این مرد جوان می‌تواند شواهدی را برای پرونده خودش جمع آوری کند اداره تحقیقات ویژه تایلند باید تصمیم بگیرد که آیا این پرونده را به دادگاه کیفری ارجاع دهد یا خیر.

وکلای این مرد جوان نیز تاکنون درباره اتهام مطرح شده اظهارنظر نکرده‌اند.

حامیان شیناواترا می‌گویند: این اقدام حقوقی علیه این خانواده جدیدترین تلاش مقام‌های دولت خونتای تایلند برای بیرون راندن شیناواتراها از عرصه سیاست است.

تاکسین شیناواترا در جریان کودتای ۲۰۰۶ و یینگلاک شیناواترا در سال ۲۰۱۴ و در جریان کودتای دیگری از سمت‌های خود برکنار شدند.

این برادر و خواهر سیاستمدار نخست وزیرهای تایلند به شمار می‌رفتند که در میان روستاییان و عوام تایلند همچنان از محبوبیت برخوردارند.

کد خبر: 848328

وب گردی

وب گردی