ترکیه: تسلیم آمریکا نخواهیم شد

وزیر خارجه ترکیه گفت: آنکارا شرایط تحمیلی آمریکا برای حل و فصل بحران صدور ویزا را قبول نخواهد کرد و تسلیم واشنگتن نخواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز چهارشنبه در واکنش به درخواست آمریکا برای ارائه اطلاعات و شواهد مربوط به بازداشت کارمند کنسولگری در استانبول، تاکید کرد: آنکارا تسلیم شرایط تحمیل شده از سوی واشنگتن برای حل و فصل بحران صدور ویزا نخواهد شد و شرایطی را که نتواند اجرا کند، رد خواهد کرد.

وزیر خارجه ترکیه در یک کنفرانس خبری تصریح کرد: ما به همکاری ادامه خواهیم داد، اگر درخواست های آن ها مطابق با قانون اساسی ما باشد ؛ ولی اگر شرایط تحمیلی آمریکا را نتوانیم اجرا کنیم، آن ها را رد خواهیم کرد.

یک هیات آمریکایی قصد دارد طی هفته جاری به ترکیه سفر کند تا برای بهبود روابط دیپلماتیک با آنکارا تلاش نماید. دو کشور پس از تشدید تنش های سیاسی، صدور ویزا را برای اتباع خود متوقف کرده اند.

به گزارش تسنیم، از ابتدای امسال تاکنون دو کارمند کنسولگری آمریکا در ترکیه بازداشت شده اند. در ماه می نیز مترجم کنسولگری آمریکا در آدانا بازداشت شد و دو هفته قبل نیز کارمند کنسولگری آمریکا در استانبول دستگیر شده است.

پلیس ترکیه قصد دارد از کارمند سوم کنسولگری آمریکا در استانبول نیز بازجویی کند. همسر و دختر این کارمند هفته گذشته به اتهام ارتباط داشتن با جنبش گولن بازداشت شدند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مقام های آمریکایی را متهم کرده است که به این کارمند در کنسولگری پناه داده اند.

کد خبر: 848362

وب گردی

وب گردی