وزیر ارتباطات: درصورت موافقت اپراتورهای عراقی، تعرفه ها ایام اربعین نیم بها می شود

'محمد جواد آذری جهرمی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران که در بغداد بسر می برد، اعلام کرد که درصورت موافقت اپراتورهای عراقی، تعرفه های ارتباطی در ایام اربعین حسینی تا پنجاه درصد کاهش می یابد و نیم بها می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ جهرمی روز چهارشنبه پس از دیدار و مذاکره با 'کاظم حسن راشد' همتای عراقی خود افزود: در صورت آماده بودن اپراتورهای عراقی ایران آمده است تا 50 درصد تعرفه ارتباطات را در ایام اربعین کاهش دهد و در این زمینه اپراتورهای ایرانی و دو دولت در تهران و بغداد آمادگی دارند و فقط منتظر پاسخ اپراتورهای عراقی هستیم.


او خاطرنشان کرد: شرکت های ایرانی آماده ارائه کمک های بلاعوض به اپراتورهای عراقی جهت ارائه خدمات رایگان به زائران اربعین هستند و ما فقط منتظر موافقت مراجع ذیربط هستیم.


وزیر ارتباطات ایران یکی از مشکلات ارتباطی زائران در ایام اربعین را مربوط به مسیر نجف - کربلا در پنج روز پایانی مراسم با توجه به حجم گسترده جمعیت در این ایام دانست و گفت: با ارائه خدماتی که پیشنهاد شد و همکاری اپراتوری های دو طرف، می توان این مشکلات را بر طرف کرد.


جهرمی تاکید کرد که خدمات نیم بهاء به زائران از سوی اپراتورها می تواند منحصربه ایام اربعین نباشد و در ایام 28 صفر هم که زائران عراقی به ایران می روند، ارائه شود.


او بار دیگر پیروزهای بزرگ اخیر نیروهای مسلح عراق را به ملت و دولت عراق و مرجعیت عالی این کشور تبریگ گفت و اظهارداشت که ایران همواره از تمامیت ارضی عراق حمایت خواهد کرد.


وزیر ارتباطات ایران به ظرفیت های عراق از جمله جمعیت جوان آن اشاره کرد و گفت: عراق می تواند از این ظرفیت ها در زمینه تقویت فناوری اطلاعات و ایجاد اشتغال استفاده کند و ایران آماده همکاری در این زمینه است.


جهرمی افزود: ایران آماده برگزاری دوره های آموزشی در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.


وزیر عراقی نیز گفت که توافقات خوبی در مذاکرات امروز میان تهران وبغداد صورت گرفت و مساله ارتباط شبکه های ارتباطی بین دو کشور و نیز ترانزیت ارتباطات عراق به جهان از طریق ایران و نیز تسهیلات خدمات ارتباطی به زئران بحث و تبادل نظر و یک یادداشت تفاهم نیز در این زمینه امضا شد.

منبع: ایرنا

401

کد خبر: 848365

وب گردی

وب گردی