ترامپ: من داعش را شکست دادم !

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است اصلاحاتی که او در ارتش این کشور انجام داده علت اصلی شکست و خروج داعش از سوریه است و شکست داعش در سوریه بخاطر ریاست جمهوری وی در آمریکا بود!

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اینترنتی ایندیپندنت؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی است تسلیم شدن و خروج عناصر گروه تروریستی داعش از سوریه تسریع پیدا کرده و این روند صرفا به این خاطر است که او رئیس جمهور آمریکاست.

ترامپ با حضور در برنامه «کریس پلانت شو» گفت: من کاملا قوانین را تغییر دادم. من تحولات شگفت انگیزی در ارتش آمریکا ایجاد کرده ام و به طور کامل نگرش‌ها را به ارتش تغییر داده ام. آن‌ها نیز وظیفه خود را به صورت شگفت انگیزی انجام داده اند.

وی ادامه داد: گروه تروریستی داعش در حال تسلیم شدن است. آن‌ها دستان خود را بالا می‌برند (به نشانه تسلیم) و از آنجا (سوریه) خارج می‌شوند. کسی تاکنون این روند (شکست داعش) را ندیده بود.

ترامپ در پاسخ به این پرسش که چرا پیش از این، چنین اتفاقی (تسلیم داعش) رخ نداده بود، اظهار داشت: چون شما ترامپ را به عنوان رئیس‌جمهور نداشتید!

وی افزود: منظورم این است که اگر هم اکنون به ارتش نگاه کنید متوجه می‌شوید که تفاوت بسیار زیادی کرده است.

شکست گروه تروریستی داعش یکی از مهمترین شعار‌های تبلیغاتی ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا بود. او بار‌ها به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات درباره بی توجهی به سازماندهی ارتش آمریکا حمله کرده بود. بسیاری از کارشناسان معتقدند سیاست‌های ترامپ برای مقابله با داعش در حد اقدامات اوباما باقی خواهد ماند و از این فراتر نخواهد رفت.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز گذشته اعلام کرد : «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» شهر رقه، پایتخت خودخوانده داعش در سوریه، را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند. آمریکا معتقد است ۹۰ درصد شهر رقه با پشتیبانی ارتش این کشور (ارتش آمریکا) از نیرو‌های دموکراتیک آزاد شده است.

کد خبر: 848409

وب گردی

وب گردی