لاریجانی: رفتار خصمانه آمریکا نگرانی مشترک اعضای اتحادیه بین‌المجالس است

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار خصمانه آمریکا نگرانی مشترک رییسان همه پارلمان های اتحادیه بین المجالس است.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، «علی لاریجانی»رییس مجلس شورای اسلامی: رییس جمهوری آمریکا بسیار تحقیر آمیز حرف می‌زند، دونالد ترامپ در مدت ریاست جمهوریش چهره‌ای از کشور آمریکا نشان داده که مورد نقد همه جهان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: بیان حرف‌های بی اساس و درهم رییس‌جمهوری آمریکا نشان از ناتوانی وی در تفهیم مفاهیم دارد. این ناتوانی سبب بیان وارونه مسائل شده است.

** نشست بین‌المجالس یک فرصت است
رییس مجلس شورای اسلامی درباره حضور در سی و هفتمین نشست بین المجالس در سن پترزبورگ روسیه افزود: چند ملاقات با رییسان مجالس کشورهای مختلف از جمله عراق، مکزیک، ویتنام و ترکیه برگزار و در هر کدام مسائل خاص بین 2 کشور مطرح شد.
لاریجانی تصریح کرد: در دیدار با رییسان پارلمان عراق و ترکیه چند موضوع مهم مانند امنیت در منطقه، ساماندهی مسائل کنونی، افزایش روابط تجاری و دیگر مباحث مهم و راهگشا مطرح شد.
وی درباره سخنرانی خود در نشست بین‌المجالس افزود: در این سخنرانی به وضعیت ایران و آمریکا و مشکلاتی که بین 2کشور وجود دارد، اشاره و همچنین به طرح شرایطی پرداخته شد که آمریکا به دنبال آن است.
لاریجانی ادامه داد: برگزاری نشست‌های متعدد با رییسان پارلمان‌های دیگر کشورها از مزیت‌های چنین نشست هایی به شمار می رود، زیرا فرصتی برای استماع نظر و اعتقاد جمهوری اسلامی ایران در موارد مختلف از زبان خودمان است.
لاریجانی تاکید کرد باید از این زمان استفاده کرد و افزود: بیشتر کشورهای حاضر در این نشست ساختار دموکراتیک دارند و برخی مجالس انتخاباتی است. همچنین رییسان پارلمان‌های حاضر سخنان دیکته شده دولت‌های خود را مطرح نمی‌کنند و از این رو، ارتباط برقرار کردن با آنها مهم است.
رییس مجلس شورای إسلامی پنجشنبه گذشته در صدر یک هیاتی پارلمانی به روسیه سفر کرد و در سی و هفتمین نشست بین المجالس در سن پترزبورگ حضور یافت.
سخنرانی و دیدار با برخی همتایان از برنامه های لاریجانی در این سفر بود.

303

کد خبر: 848520

وب گردی

وب گردی