چهار مرز رسمی برای سفر زائران اربعین حسینی آماده است

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: مرزهای شلمچه و چذابه در خوزستان، مهران در ایلام و خسروی در استان کرمانشاه برای سفر زائران اربعین حسینی آمادگی لازم را دارند.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز سید محمدعلی افشانی عصر پنجشنبه در نشست ستاد اربعین شهرستان خرمشهر در مرز شلمچه اظهار کرد: وزارتخانه های مرتبط با مقوله اربعین حسینی موظف هستند از منابع داخلی خود مسایل مرزهای خروجی کشور را برطرف کنند تا مشکلی برای زائران اربعین پیش نیاید.
وی آمادگی و امکانات مرز شلمچه را در مقایسه با دیگر گذرگاه های کشور مطلوب تر توصیف و بیان کرد: با توجه به این موضوع که در سال های آینده اربعین در فصل گرم است امکانات مرزها به ویژه شلمچه باید به صورت دایمی پیش بینی شود.
افشانی گفت: یک هزار نفر اکنون در بخش های مختلف در پایانه مرزی شملچه مشغول کار هستند تا زائران عتبات عالیات و اربعین حسینی مشکلی نداشته باشند.
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه خرمشهر نیز به ساخت سه توقفگاه 14هکتاری اشاره کرد و گفت: برای استقرار 50 هزار دستگاه خودرو در توقفگاه های شلمچه جانمایی پیش بینی شده است.
ولی اله حیاتی اظهار کرد: پنج استان و هفت شهرستان به عنوان معین خرمشهر در برگزاری همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی در شلمچه حضور دارند.
وی افزود: 420 موکب حسینی در موقعیت های پیش بینی شده در شلمچه مستقر می شوند.
شلمچه در 16 کیلومتری خرمشهر تنها مرزی است که امکان استفاده از خدمات ریلی، ناوگان حمل و نقل عمومی زمینی و ناوگان دریایی را دارد.
600 هزار نفر اربعین سال 95 برای حضور در آیین های سوگواری امام حسین (ع) از مرز شلمچه گذر کردند.

منبع: ایرنا

303

کد خبر: 848614

وب گردی

وب گردی