۵۱۸ کودک خیابانی زیرپوشش حمایت بهزیستی قرار دارند

مدیرکل بهزیستی اردبیل گفت: از سال ۹۳ تاکنون در سطح استان به تعداد ۵۱۸ کودک خیابانی زیرپوشش حمایت بهزیستی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، بهزاد ستاری عصر امروز در جلسه بررسی وضعیت کودکان خیابانی در اردبیل اظهار داشت: از سال 93 تاکنون در سطح استان اردبیل به تعداد 518 کودک خیابانی زیرپوشش حمایت بهزیستی قرار گرفته‌اند و از خدمات این سازمان بهره‌مند می‌شوند که تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در این زمینه مشکلات بر سر راه کودکان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به این که دو هزار و 200 مورد مددکاری اجتماعی در استان برای کودکان ارائه شده است افزود: این کودکان نیز همانند دیگر کودکان نیاز به برخورداری از شرایط مناسب برای زندگی هستند و باید بتوانند همانند دیگر افراد جامعه از حق تحصیل نیز بهره‌مند شوند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: اگر بتوانیم زمینه مناسبی برای زندگی کودکان کار فراهم کنیم به طور حتم سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی کودکان خیابانی و خانواده‌های آنان و سالم‌سازی محیط زندگی در شهرها خواهد شد که تمامی این موارد برای ما از اهمیت بسزایی برخوردار است.

ستاری بیان کرد: در طول سه سال گذشته 348 میلیارد و 625 میلیون ریال به کودکان کار و خیابانی و خانواده‌های آنان در سطح استان اردبیل کمک‌های مالی پرداخت شده و با هدف دستیابی به ایجاد مکان مناسب برای این دسته از کودکان 479 مورد نیز اردوهای فرهنگی و آموزشی نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در راستای بهبود و ساماندهی کودکان کار در استان مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز با ما مشارکت و همکاری کنند تا بتوانیم در این زمینه پیشگام عمل کرده و به تمامی اهداف خود در راستای حل مشکلات کودکان کار که بدون خواسته خودشان این وضعیت را سپری می‌کنند دست یابیم.

901

کد خبر: 848655

وب گردی

وب گردی