تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان زیر سایه اختلاف

احزاب دموکرات آزاد و سبزها در تشکیل دولت ائتلافی آینده آلمان باهم مشکل دارند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، دوگانه های ائتلاف تشکیل دهنده دولت آینده آلمان (احزاب دموکرات آزاد و سبزها) به اینکه فضای صمیمانه ای بینشان وجود ندارد، اذعان کردند.
ولفگانگ کوبیکی، نایب رئیس حزب دموکرات آزاد آلمان در جمع خبرنگاران گفت به طور قطع تشکیل دولت ائتلافی با این اوضاع سخت و دشوار است چون، دیدگاه های ما از هم فاصله دارند. بنابر این من هیچ برآوردی در مورد اینکه این فضا به چه چیز شبیه است، ندارم. اکنون باید ببینیم آیا این شرایط ادامه پیدا می کند یا خیر؟ این، یک فرآیند طولانی و زمانبر است چون، باید چنین فضایی را قدری روشن کنیم، خصوصا بین سبزها و ما (حزب دموکرات آزاد) فضای صمیمانه ای وجود ندارد.

کاترین گئورینگ-اِکارت از رهبران حزب سبزهای آلمان نیز گفت: ما به دنبال آن نیستیم که با چنین ترکیبی، همکاری کنیم اما دستکم در حال صحبت با همدیگر هستیم تا ببینیم در نهایت اوضاع چطور پیش می رود.

جِم اوزدِمیر، دیگر رهبر حزب سبزها هم گفت در کل این طور نیست که برای اولین بار باشد این کار (ورود به پارلمان و تشکیل دولت ائتلافی) را تجربه می کنیم بلکه برعکس تاکنون بهای این کار را نیز پرداخت کرده ایم. اکنون باید طرف‌های ائتلافی خود را بشناسیم. حزب دموکرات آزاد، چهار سال پیش به برلین (بوندس تاگ) راه نیافت و لازم است تا اول به آن ها به علت ورودشان به بوندس تاگ تبریک بگوییم. حالا که چنین نتیجه ای بدست آمده است؛ پس باید با مذاکره و گفتگو همدیگر را بهتر بشناسیم و من فکر می کنم طرف های (ائتلاف دولت آینده آلمان) نیز چنین حسی دارند. چند موضوع وجود دارند که فکر می کنم ما با آن توافق داریم از جمله مساله دیجیتالی سازی یا حقوق شهروندی، البته موضوعاتی دیگری نیز نظیر سیاست تامین انرژی اروپا هم وجود دارند که از جمله مسائل سخت و دشوار برای مذاکره به شمار می روند.

کد خبر: 848664

وب گردی

وب گردی