حمله رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در واکنش به سقوط خمپاره‌ای که از سوریه به بخش اشغالی جولان شلیک شده بود، مواضعی را در این کشور هدف قرار داده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­ارتش رژیم صهیونستی پنج‌شنبه(27 مهر)، اعلام کرد در واکنش به سقوط خمپاره ای که از سوریه به بخش اشغالی جولان شلیک شده بود، مواضعی را در سوریه هدف قرار داده است. ارتش رژیم صهیونستی در بیانیه ای اعلام کرد در حمله خمپاره ای از سوریه به کسی آسیب نرسید و بدون اشاره به جزئیات مدعی شد توپخانه اسرائیلی «محلی را که این شلیک خمپاره » انجام شده بود، هدف قرار داد.

از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی امروز مواضع ارتش سوریه را در «قنیطره» هدف قرار داده است.

این در حالی است که به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رسانه های رژیم صهیونیستی امروز ادعاهای ارتش این رژیم درباره حمله به سکوهای موشکی سوریه را زیر سوال بردند. کانال 2 تلویزیون اسرائیل در گزارشی درباره میزان خسارات واقعی ناشی از حمله هوایی این رژیم به سکوهای موشکی سوریه در شرق دمشق ابراز تردید کرده است.

این شبکه در گزارشی گفت موضوع واکنش سیستم های دفاع هوائی سوریه به هواپیماهای مهاجم اسرائیلی همچنان نقل محافل صهیونیستی است. کانال 2 تلویزیون این رژیم با ابراز تردید درباره میزان خسارات وارده به سکوهای موشکی سوریه با استناد به تصاویر ماهواره ای که مدت کوتاهی پس از حملات هوائی مذکور تهیه شده است، اعلام کرد این تصاویر نشان می دهد به سکوهای موشکی خسارت اندکی وارد شده است. انتشار این اطلاعات مراکز تصمیم گیری را با دردسر مواجه کرده است. یک منبع بلندپایه نظامی اسرائیل ناچار شد اعلام کند هدف از این حمله هوائی فقط انهدام سیستم راداری سکوهای موشکی سوریه بوده است. کانال 2 تلویزیون اسرائیل همچنین اعلام کرد این سکوهای موشکی پنچ هفته پیش به سوی هواپیماهای اسرائیلی آتش گشودند.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز ساعاتی پس از وقوع این حمله، ادعاهای مطرح شده را زیر سوال برده بود. این روزنامه اعلام کرده بود این حمله هوائی خسارات اندکی به سکوهای موشکی سوریه وارد کرد و تنها به رادارهای این سکوها صدماتی وارد شد. ارتش سوریه ساعاتی بعد این رادارها را باردیگر راه اندازی کرد.

کد خبر: 848667

وب گردی

وب گردی