توتال: اگر کنگره آمریکا برجام را تایید نکند از ایران می‌رویم

مدیرعامل شرکت توتال گفت، تصمیم کنگره آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران می تواند موضع واشنگتن در قبال این توافق بین المللی را روشن کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، مدیرعامل شرکت توتال گفت، تصمیم کنگره آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران می تواند موضع واشنگتن در قبال این توافق بینالمللی را روشن کند و منجر به یک نتیجه مثبت برای توتال و پروژه گازی 5 میلیارد دلاری این شرکت در ایران شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته از تایید پایبندی ایران به برجام خودداری کرد، کنگره آمریکا دو ماه زمان دارد که در مورد وضع مجدد تحریم ها علیه ایران تصمیم گیری نماید. کشورهای چین، فرانسه، روسیه، انگلیس، آلمان و اتحادیه اروپا از دیگر امضا کنندگان این توافق هستند.

توتال اولین شرکت بزرگ نفتی غربی بود که برای توسعه فاز 11 میدان گازی پارس جنوبی با ایران قرارداد امضا کرد. تصمیم کنگره مبنی بر وضع مجدد تحریم ها علیه ایران ممکن است این پروژه را به خطر بیاندازد.

پویان گفته، اگر توتال بر اساس قانون ملزم به خروج از ایران شود، از این کشور خارج خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توتال در حاشیه یک کنفرانس نفتی در پاریس گفت: «فرآیندی در آمریکا در جریان است. کنگره باید تصمیمی در این باره اتخاذ کند. آنچه در مورد این فرآیند خوب است این است که موضع آمریکا را روشن خواهد کرد.»

«چه کسی می داند، شاید نتیجه این روشن شدن موضع مثبت باشد. من فکر نمی‌کنم اکثریتی در سنای آمریکا وجود داشته باشد که خواهان لغو توافق هسته ای باشد.»

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 848690

وب گردی

وب گردی