کشف استعدادها و راهی برای کاهش اسراف منابع مالی کشور با آمایش سرزمین

عضو مجمع نمایندگان گیلان کشف استعدادهای هر منطقه و راهی برای کاهش اسراف منابع مالی کشور را آمایش سرزمین نام برد و گفت: آمایش سرزمین برای هر منطقه‌ای همچون چراغ راه است و مانع از هدر رفت سرمایه‌های ملی می‌شود

به گزارش ایسکانیوز،منوچهر جمالی امروز در رودبار بابیان اینکه به آمایش سرزمین اعتقاد کامل دارد و در کشور نیز باید جدی گرفته شود، اظهار کرد: باید سرزمین، آب‌وهوا، اقلیم، خاک و سایر جنبه‌های دیگر در هر منطقه‌ای مشخص شود که برای ایجاد و تبدیل به چه زیرساختی پاسخگو خواهد بود.

وی بابیان اینکه اگر آینده‌نگری بر پایه علم و برنامه‌ریزی نباشد نباید ادعای موفق بودن کرد، افزود: باید خاک و عناصر دیگر در سرمایه‌گذاری‌های کشاورزی در یک منطقه‌ای برای کشت و زرع آماده باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید درخت زیتون را در خاک و یا اقلیم نادرست کشت کرد، گفت: متأسفانه برخی از درختان همچون گردو را درجایی که زیتون و گندم را درجایی که برنج کشت می‌شود کاشته می‌شود که علاوه بر اسراف انرژی منجر به عدم باردهی نیز می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید استعدادها یک سرزمین و پیش‌فرض‌های تولید محصولات باغی و زراعی موردتوجه قرار گیرد تصریح کرد: آمایش سرزمینی یکی از برنامه‌ها و کارهای اصولی است که برنامه‌وبودجه در تلاش است تا آن را عملیاتی کند که اقدامی بسیار ارزشمند است.

جمالی بابیان اینکه باید هر شهرستانی استعدادهای منطقه خود را مطرح کند و برای آن پیوست آمایش سرزمین داشته باشد، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های پیش‌فرض و برنامه‌ریزی‌شده در هر منطقه به شکل سندی مکتوب به وجود آید تا استعداد سرزمین ما را در بخش‌های مختلف بازگو کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه سرمایه‌گذاری‌ها با آمایش سرزمین هدر نمی‌رود و منجر به کارآمدی و بهره‌وری بیشتر می‌شود، گفت: با اوضاع اقتصادی فعلی که دولت و مردم‌دارند داشتن آمایش سرزمین برای هر منطقه‌ای همچون چراغ راه است و نداشتن آن همانند راه رفتن در شب بدون دید و راهنما خواهد بود.

نماینده مردم رودبار در خانه ملت با اشاره به اینکه داشتن آمایش سرزمین برای روستاییان تولید ثروت و رونق اقتصادی را به دنبال دارد، مطرح کرد: منابع مالی در کشور محدود است و اگر همین منابع به‌درستی نیز مدیریت نشوند مشکلات اقتصادی و معیشتی بیشتر خواهد شد و باید اعتبارات و منابع مالی موجود در کشور را باید در جهت صحیح استفاده کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید بیشتر بر روی آمایش سرزمین کار بشود، بیان کرد: باید استعدادی‌ها گیلان با توجه به علم روز و همکاری دانشگاهیان به سطحی برسد که اجازه ندهیم من‌بعد در گیلان با آزمون خطا کار شود.

منبع : فارس

902

کد خبر: 848736

وب گردی

وب گردی