نمایش بهترین فیلم جشنواره «لوکارنو»  در سینماحقیقت

تازه‌ترین ساخته «وانگ بینگ» فیلمساز شهیر چینی با عنوان «خانم فانگ»، در بخش نمایش‌های ویژه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز از جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، در هفتادمین دوره جشنواره بین‌المللی «لوکارنو» که اواخر مردادماه در کشور سوییس برگزار شد مستند «خانم فانگ» Mrs. Fang تولید مشترک کشورهای چین [هنگ‌کنگ] و فرانسه به کارگردانی «وانگ بینگ» Wang Bing، به عنوان اولین فیلم مستند برنده‌ «پلنگ طلایی» این جشنواره معتبر سینمای جهان معرفی شد.

در خلاصه موضوع مستند ۸۵ دقیقه‌ای «خانم فانگ» آمده است: «فانگ ژیو یینگ ۶۷ ساله از بیماری آلزایمر رنج می‌برد و به آرامی می‌فهمد که زندگی‌اش رو به پایان است. فیلم در یک روستای آرام در جنوب چین، با احساسات زنی که در حال مرگ است و خویشاوندان و همسایگانش برای دیدار آخر دور او جمع شده‌اند، روایت می‌شود...»

وانگ بینگ که بیشتر با فیلم‌های مستند سه خواهر (۲۰۱۲)، مرد بی‌نام (۲۰۱۰)، تانگ و پول تلخ (‌۲۰۱۶) شناخته شده است، سبکی مشاهده‌گر، مستقیم و «سینماحقیقت» گونه دارد و با کمترین دخالت در موضوع به بیان تصویری بسنده می‌کند. فیلم‌های او در بسیاری از جشنواره‌های جهانی نظیر جشنواره ونیز نمایش داده شده‌اند.

شبکه معروف تلویزیونی فرانسوی آلمانی «آرته» ARTE تهیه‌کننده فیلم مستند «خانم فانگ» است.

این مستند در بخش غیر رقابتی «نمایش‌های ویژه» جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت روی پرده خواهد رفت.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای ۱۹ تا ۲۶ آذرماه ۱۳۹۶، با شعار «حقیقت بهترین راهنماست» که از فرمایشات حضرت علی(ع) است، در شهر تهران برگزار خواهد کرد.

502

کد خبر: 848739

وب گردی

وب گردی