رقابتی شدن بازارگوشت نیازمند توسعه بازارچه‌های تولید به مصرف/فروش ضایعات گوشت به جای کالای باکیفیت کلاهبرداری است

 عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه متعادل شدن نرخ گوشت نیازمند ورود دولت به بازار نهاده‌های دامی است،گفت: دولت برای آرامش نرخ گوشت باید نهاده های دامی را  با  نرخ ارزان  بدست تولید کننده برساند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمید حسینی کیا، درباره بازارمتلاطم گوشت،گفت: برای رفع تلاطمات بازار گوشت نباید نگاه تک بعدی داشت، زیرا باید علاوه بر رعایت حقوق مصرف کننده، نرخ محصولات دامی را نیز باید به نوعی تعیین کرد که دامداران بتوانند از تبادلات تجاری در این راستا سودمنطقی بدست آورند.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای ثبات نرخ گوشت در کشور باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای عرضه و تقاضا گوشت در کشور طراحی شود،تصریح کرد: عرضه گوشت با بسته بندی شکیل به شرطی می تواند بازار گوشت را تنظیم کند که کیفیت توزیع گوشت نیز با رعایت استانداردهای تولید حفظ شود.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد : یکی از موضوعاتی که باید در بسته بندی گوشت در اولویت قرار بگیرد، این است که عنوان درج شده بروی بسته بندی گوشت با محتوای کالای بسته بندی شده همخوانی داشته باشند،زیرا نباید ضایعات گوشت به جای گوشت های با کیفیت در بسته بندی های شکیل در معرض فروش قرار بگیرند.

حسینی‌کیا افزود: برای تامین نهاده های خوراک دام در دامداری های کشور به ناچار،ما مجبور به واردات هستیم، اما بخش عمده ای از نهاده های دامی را نیز در کشور تولید می کنیم.

او ادامه داد: نهاده‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی ( ره)،سازمان بهزیستی و حلال احمر باید توزیع گوشت در میان اقشار کم درآمد جامعه را عملیاتی کنند و اگرهم قرار باشد، یارانه برای خریدگوشت به مردم پرداخت شود باید افرادی که مستحق دریافت هستند، تنها بهای یارانه رادریافت کنند.

رقابتی شدن بازارگوشت نیازمند توسعه بازارچه‌های تولید به مصرف

نماینده مردم سنقر وکلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های تولید به مصرف گوشت به صورت فراگیر در کشور راهکاری برای رقابتی شدن فروش گوشت در بازار تلقی می شود، یادآورشد: حذف بخشی از دلالان بازار گوشت با ایجاد بازارچه های تولید به مصرف در سرتاسر کشور عملیاتی می‌شود.

متعادل شدن نرخ گوشت با ورود دولت به بازار نهاده های دامی

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متعادل شدن نرخ گوشت نیازمند ورود دولت به بازار نهاده‌های دامی است،یادآورشد: دولت برای آرامش نرخ گوشت باید نهاده های دامی را با نرخ ارزان به دست مصرف کننده برساند و این در حالی است که فروش ضایعات گوشت به نام کالای کیفی کلاهبرداری است.

منبع: خبرگزاری ملت

402

کد خبر: 848741

وب گردی

وب گردی