نگرش جدید در توسعه بازارهای صادراتی

طی پژوهش‌هایی که در بازارهای مختلف صادراتی صورت گرفته، نقاط ضعف و قوت هر یک از بازارها، شناسایی شده و براساس نگرش جدید در توسعه بازارها، صادرات به برخی کشورها در اولویت قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از ایران خودرو؛ هاشم یکه زارع، مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو، صادرات محصول با قیمت و کیفیت رقابتی را از راهبردهای اصلی ایران خودرو دانست و افزود: با ارتقاء سایت های تولیدی فعلی و بهره بردای از سایت جدید محصولات ایران خودرو در آذربایجان که با سرمایه گذاری طرف مقابل و صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران خودرو ایجاد شده، بازارهای صادراتی توسعه می یابد.

او، ایجاد پایگاه های تولیدی را عاملی برای بهره مندی از منافع و مزیت های تعرفه ای در کشورهای هدف دانست.

این مقام مسوول تصریح کرد: این گروه در هر بازار هدف، بسته به سلایق، نیاز ها، رقبای آن بازار محصولات متناسب با بازار هدف را تعریف می کند. همچنین برای حضور مستمردر بازارهای هدف، ایجاد تنوع درسبدمحصولات صادراتی، حفظ برند ملی و مونتاژ خودرو های مختلف در سایت های فرامرزی دردستور کار قرار دارد. یکی از مواردی که در فصل جدید از همکاری های بین المللی گروه صنعتی ایران خودرو با شرکای تجاری دنبال می شود، کسب سهمی از بازار خودرو و قطعه بخصوص قطعات ریخته گری است.همچنین اجرای رویکرد تولید بدون سرمایه گذاری و همکاری با ارایه خدمات فنی مهندسی ازدیگر راهبردهای اصلی ایران خودرو در کشورهای صادراتی هدف است.

یکه زارع خاطر نشان کرد: برهمین اساس گروه صنعتی ایران خودرو با ارایه خدمات فنی و مهندسی در بازارهای هدف و با سرمایه گذاری طرف مقابل توانسته است ریسک سرمایه گذاری در سایت های خارج از کشور کاهش دهد.

او با اشاره به سایت در حال احداث در کشور آذربایجان اظهار داشت: با توجه به شناخت مردم آذربایجان از برند ایران خودرو، تولید محصولات دنا، سمند و رانا در این سایت هدف گذاری شده و در فاز دوم در قالب برنامه سه ساله سایر محصولات ایران خودرو در این خط تولید خواهد شد. سایت ایران خودرو در آذربایجان با مشارکت طرف آذری و در مساحتی ده هکتار، در شهرک صنعتی نفتچاله در حال احداث است. قرار است در این سایت سالانه ده هزار دستگاه خودرو تولید شود. در فاز دوم این پروژه تولید خودروهای تجاری برای نوسازی ناوگان حمل ونقل این کشور مدنظر است. به این ترتیب با راه اندازی خط مونتاژ محصولات ایران خودرو در آذربایجان، ‌این کشور به عنوان پایگاه صادراتی ایران خودرو در منطقه خواهد بود و تولیدات ایران خودرو از طریق آن به سایر کشورهای همسایه صادر خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به صادرات محصولات کامل در بازارهای هدف، افزود: توسعه محصولات در بازارهای سنتی ایران خودرو از جمله بازار عراق در دستور کار قرار دارد.

یکه زارع خاطر نشان کرد : برنامه توسعه شبکه خدمات پس از فروش در این کشور نیز به اجرا گذاشته شده تا با ایجاد و بهینه سازی رابطه با مشتریان نهایی محصولات، خدمات مطلوب تری ارایه دهیم. ارایه خدمات امدادی در عراق بخش دیگری از خدمات ارایه شده در عراق است.

او در خصوص صادرات محصولات کامل به کشورهای مشترک المنافع (CIS) افزود: کشور ارمنستان از جمله بازارهای هدف ایران خودرو است. دسترسی به سوخت سی. ان.جی و اقتصادی بودن تامین آن برای مصرف کننده در این کشور از عوامل اصلی استقبال مردم این کشور از محصولات گازسوز ایران خودرو است. محصولات گازسوز ایران خودرو می تواند نیاز بازار این کشور را تامین کند. با دریافت مجوز استاندارد یورو ۵، توسعه صادرات به کشورهای مشترک المنافع (CIS) از جمله بلاروس و قزاقستان نیز در دستور کار ایران خودرو قرار دارد که به این ترتیب اهداف تعیین شده در حوزه صادرات محصول ایران خودرو محقق می شود. با توسعه محصولات جدید و مشارکت در ایجاد پایگاه های تولیدی برون مرزی به دنبال نقش آفرینی در بازارهای بین المللی و کسب سهم مناسب از این بازارها هستیم.

402

کد خبر: 848764

وب گردی

وب گردی