مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در یزد برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد همزمان با روز جهانی استاندارد برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در ششمین روز از هفته استاندارد که با عنوان استاندارد و شهر هوشمند نامگذاری شده است، مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد با حضور مدیران دوایر دولتی، مدیران واحدهای تولیدی و خدماتی، کارشناسان و مسئولان کنترل کیفیت و مدیران و دست اندرکاران تشکل‌های غیردولتی در اداره کل استاندارد استان یزد برگزار شد.

مدیرکل اداره استاندارد استان یزد در این مراسم اظهار داشت: بر اساس بند ۲۴ سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب، تمامی محصولات تولید داخل باید تحت پوشش استاندارد قرار گیرند.

محدحسین ماجدی اردکانی بیان کرد: بر این اساس باید نسبت به توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد اقدامات اساسی و با برنامه صورت پذیرد.

وی افزود: در کنار توسعه استانداردهای اجباری و تشویقی، خوداظهاری واحدهای صنعتی نسبت به تولیداتشان بر اساس هر نوع استانداردی اعم از کارخانه ای و ... باعث گسترده تر شدن چتر استاندارد بر سر محصولات بیشتری خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این مراسم اظهار داشت: استاندارد دارای قانونی است که بیش از ۹۰ سال از عمر آن می‌گذرد و به نظر می رسد با وجود این پشتوانه محکم و نیز همت مضاعف واحدهای تولیدی و خدماتی، کشور ما خواهد توانست به افق های روشن تری در زمینه استاندارد و کیفیت دست پیدا کند.

سید علی اکبر کلانتر افزود: در مورد توسعه استانداردها و افزایش کیفیت باید به یاری مسئولان استاندارد شتافت و کمک رسان آنها در این امر خطیر بود.

منبع : مهر

902

کد خبر: 848778

وب گردی

وب گردی