کاهش ۲۵ درصد غرق شدگی در استان مازندران/ سرعت عمل در عملیات‌های اورژانسی با موتورلانس

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران از کاهش میزان آمار غرق شدگی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، یحیی صالح طبری، رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران در گفتگو با شبکه رادیویی سلامت با اعلام این خبر افزود: خوشبختانه با همکاری و هماهنگی جمعیت هلال احمر و استقرار نیروهای امدادی در نوار ساحلی و مناطق مختص به شنا، امسال حوادث غرق شدگی نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲۵ درصد کاهش یافته است.
وی با بیان این که ۹۰ درصد از غرق شدگی های استان در محدوده غرب حوالی رامسر و محمود آباد رخ داده است، ادامه داد: ۹۵ درصد از این حوادث در منطقه هایی که در طرح سالم سازی قرار ندارد، رخ می دهد.
صالح طبری افزود: مناطقی که در طرح سالم سازی قرار دارند، مناطقی هستند که نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر مستقر بوده و در زمان بروز حادثه به آسانی خدمات ارائه می شود؛ در حالی که مناطق خارج از طرح سالم سازی جزء مناطق ممنوعه محسوب می شوند و بیشترین حوادث غرق شدگی در آنجا رخ می دهد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان مازندران با اشاره به این که ۲۵ درصد از حوادث استان مازندران به حوادث ترافیکی مربوط می شود، ادامه داد: محور هراز بیشترین آمار تصادفات جاده ای استان را به خود اختصاص داده است که در این گونه حوادث عامل انسانی، جاده و خودرو موثر می باشد.
وی در پایان با بیان این که نیروهای اورژانس به محض اعلام حادثه کمتر از ۷ دقیقه بر سر صحنه حاضر می شوند، به ضرورت تقویت ناوگان اورژانس استان اشاره و اظهار داشت: با توجه به این که نوار ساحلی استان در بسیاری از روزها پرتردد و ترافیک است و ورودی های استان هم در بیشتر زمان ها پر حجم و ترافیک هستند، اورژانس استان نیازمند موتورلانس و در صورت امکان امداد دریایی است تا بتوانیم سرعت عمل بیشتری در انتقال مصدومان داشته باشیم.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

701

کد خبر: 848964

وب گردی

وب گردی