«پارکور و دفاع‌شخصی» برای درجه‌داران پلیس الزامی شد

معاون تربیت و آموزش ناجا از تغییر نظام آموزشی درجه‌داران نیروی انتظامی خبر داد و جزئیاتی از آموزش‌های جدیدی را که تمام درجه‌داران پلیس بدون استثنا می‌بایست پشت سر بگذارند، تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم،سردار امیرحسین یاوری با اشاره به تغییر نظام آموزشی درجه‌داران پلیس در سراسر کشور اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های تدوین‌شده برنامه‌ریزی لازم در نیروی انتظامی انجام گرفته تا نظام آموزشی درجه‌داران پلیس تغییر کند.

معاون تربیت و آموزش نیروی انتظامی افزود: در نظام جدید آموزشی درجه‌داران پلیس برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای است که تمام درجه‌داران کشور بدون استثنا می‌بایست بعد از خروج از دوران آموزشی خود چهار مرحله دوره دفاع شخصی را دیده باشند و در انتهای این دوران تمام مهارت‌های دفاع شخصی را در حد و اندازه مربی درجه سه دفاع شخصی دارا باشند.

وی با بیان اینکه این نظام آموزشی بدون استثنا برای همه درجه‌داران پلیس و در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد، گفت: اولین دوره درجه‌داران نیروی انتظامی که با این شیوه و نظام آموزش دیده‌اند در شهریور ماه سال آینده تحویل نیروی انتظامی می‌شوند.

یاوری اضافه کرد: در این تغییر نظام آموزشی، علاوه بر دفاع شخصی، آموزش پارکور برای تمام درجه‌داران پلیس اجباری می‌شود و همه درجه‌داران می‌بایست دوره کامل آموزش پارکور را ببینند تا در هنگام تعقیب و گریز در خیابان بتوانند به‌خوبی بدوند و از موانع موجود معابر و خیابان‌ها عبور کنند.

معاون تربیت و آموزش ناجا با تأکید بر اینکه برای آموزش درجه‌داران پلیس زمان زیادی اختصاص یافته است، از اعمال این تغییر نظام آموزشی برای زنان پلیس نیز خبر داد و گفت: علی‌رغم اینکه جذب پرسنل پلیس زن محدود شده ولی در نظام آموزشی طراحی‌شده، تغییر آموزش پرسنل زن نیروی انتظامی نیز اعمال می‌شود.

705

کد خبر: 848989

وب گردی

وب گردی