تغییر استراتژی به سبک اصلاح طلبان رادیکال

در روزهایی که گزینه های کابینه دولت دوازدهم در حال معرفی شدن بودند خبری مبنی بر اینکه برای وزارت علوم سرپرست قرار خواهد گرفت، فضای علمی کشور را با شوک روبرو کرد و بسیاری از نمایندگان مجلس این اقدام دولت را خلاف قانون دانستند.

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در مدت 4 ساله عمر دولت یازدهم، وزارت علوم تحقیقات فناوری به شدت مورد بی لطفی حسن روحانی قرار گرفت و با کمی مرور گذشته بعد از معرفی جعفر میلی‌منفرد (گزینه‌ای که رای اعتماد نگرفت)، رضا فرجی دانا (وزیری که استیضاح شد)، محمود نیلی و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی (گزینه‌هایی که باز هم رای اعتماد نگرفتند) و محمد فرهادی (بسیاری از رسانه ها به او لقب وزیر در سایه دادند) می توان فهمید وزارتخانه ای که سکاندار تحصیلات تکملی کشور است دچار سیاست زدگی شده است.

در روزهایی که گزینه های کابینه دولت دوازدهم در حال معرفی شدن بودند خبری مبنی بر اینکه برای وزارت علوم سرپرست قرار خواهد گرفت، فضای علمی کشور را با شوک روبرو کرد و بسیاری از نمایندگان مجلس این اقدام دولت را خلاف قانون دانستند.(اینجـــا)

اما در این میان محمود صادقی نماینده اصلاحطلب مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات دچار نوعی دوگانگی شد، او در گفت‌وگویی عنوان کرد: تداوم روند معرفی نکردن گزینه پیشنهادی وزارت علوم غیرقانونی است که باید دولت به این کار پایان دهد.

همچنین در جای دیگر عنوان می کند: "در شایعات می گویند محدودیتی که رهبری ایجاد کرده است مانع از معرفی وزیر پیشنهادی علوم است، این کذب بوده و این ادعایی بیش نیست و بنده اصلا این ادعا را قابل پذیرش نمی دانم." اما در توئیرش می نویسد: انتظار می رود دفتر رهبری در خصوص شایعات انتخاب وزیر علوم پاسخ دهد.

اما با نگاهی به صفحات مجازی وی دچار نوعی تناقض می شویم.

در حالی وی از ناکارآمدی گزینه ی جدید و نهایی وزارت علوم گله می کند که امروز در توئیتر خود نوشت: "پاسخ‌های غلامی مستدل، منصفانه و متقاعد کننده بود". در حالی که پیش از این نوشته بود: اعضا و هیات علمی وزارت علوم موجی از نگرانی را از معرفی شدن غلامی دارند".

از طرفی کانال ها و صفحات مجازی این جریان در هفته ی گذشته اقدام به تخریب منصور غلامی کرده بودند و با به راه انداختن موج هتاکی و ایجاد کمپین‌های توئیتری (#دانشگاه_تنهاست) و فعالیت های گسترده در شبکه های اجتماعی در صدد جریان سازی بودند، اما در چرخشی 360 درجه ای از شب گذشته که تقریبا غلامی از بازار شایعات به واقعیات انتقال داده شد این جریان وی را فردی ایده آل و شایسته معرفی می کنند و حتی روزنامه های امروز در صدد ادامه دادن تخریب غلامی برآمدند.

کد خبر: 849027

وب گردی

وب گردی