بروجردی:پروژه همه‌پرسی کردستان عملاً شکست خورد/مسئولیت کار با بارزانی است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است، با تحولات اخیر کرکوک و تحت کنترل درآوردن آن ازسوی دولت مرکزی عراق، عملا طرح استقلال اقلیم کردستان شکست‌خورده است.

به گزارش ایسکانیوز، علاءالدین بروجردی با اشاره به تحت کنترل درآوردن منطقه کرکوک ازسوی دولت مرکزی عراق اظهارداشت: مسأله مهم، شکل نگرفتن اسرائیل جدید در منطقه است و از آنجایی که بدون کرکوک، استقلال شمال عراق و اقلیم کردستان مفهومی ندارد، عراق وارد این منطقه شد و بدون جنگ آن را گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مرکز نفتی و اقتصادی شمال عراق که البته مرتبط با دولت مرکزی این کشور بوده، کرکوک است که برای مدتی در دست کردستان عراق بود.

وی افزود: عملا با توجه به مجموعه رویدادهایی که اخیرا اتفاق افتاد و نتیجه هم قطع فضای ارتباطات هوایی با اقلیم و تحت کنترل درآمدن مرزهای آن ازسوی نیروهای دولت مرکزی عراق، عملا پروژه رفراندوم و استقلال و تجزیه عراق پروژه شکست خورده ای است و طبیعتا مسئولیت این کار با توجه به مجموعه صحبت هایی که با بارزانی پیش از تحولات شده بود، برعهده شخص وی است.

بروجردی با بیان اینکه عملا با تحولات کرکوک پروژه تجزیه عراق شکست خورده است، خاطرنشان کرد: در چارچوب قانون اساسی عراق، پیش از این اختیاراتی به اقلیم داده شده بود اما زیاده خواهی ها عامل تحولات جدید بود و عملا باید کسانی که دنباله روی تشویق های رژیم صهیوینستی هستند، بدانند تجزیه عراق نشدنی است.

منبع:خانه ملت

301

کد خبر: 849029

وب گردی

وب گردی