دانشگاه امام صادق (ع) حاصل مجاهدت های آیت الله مهدوی کنی است

مسئول روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: دانشگاه امام صادق علیه اسلام حاصل چندین سال خون دل خوردن و مجاهدت‌های آیت الله مهدوی کنی است.

حجت الاسلام و المسلیمین سید مصطفی میرلوحی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، ضمن گرامی داشت یاد آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی در حالی که مسئولیت های مختلفی را در کشور داشتند جایگاه اصلی خود را در دانشگاه امام صادق علیه السلام می دانستند و این نگاه به دانشگاه تنها به دلیل رشد و پیشرفت دانشجویان دانشگاه بود.

وی افزود: ایشان در طول سال های عمر بابرکتشان میتوانستند به کارهای دیگر بپردازند و یا به قم بروند، اما تنها دلیلی که ایشان را در تهران نگه داشت کار برای دانشگاه و علاقه به پرورش نیرو برای انقلاب بود.

مسئول روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) در توضیح تعامل مرحوم آیت الله مهدوی کنی با دانشجویان گفت: نوع تعامل آقای مهدوی با دانشگاه و دانشجو بر خلاف رویه جاری تعامل رشد بود و در کنار کسب مدارج علمی به فکر روح و اخلاق دانشجو نیز بودند و رشد را تنها در حیطه علمی نمی دانستند.

میرلوحی در ادامه افزود: یکی از کارهای اصلی ایشان رسیدگی به وضع دانشجویان بود. از وضع ظاهری تا رسیدگی به وضع اخلاق و درس. از دیگر دغدغه های اصلی ایشان بحث اشتغال دانشجویان بود به طوری که در سال آخر عمر ایشان تمام دانشگاه در دست نیرو های خود دانشگاه مدیریت میشد.

وی در ادامه اظهار داشت: دلسوزی برای دانشجویان یکی از اصلی ترین خصوصیات اخلاقی ایشان بود. برای ایجاد فضای راحت و آرام برای دانشجویان تمامی امکانات علمی و ورزشی را در دانشگاه محیا کردند و در کیفیت این مراکز کم نگذاشتند تا جایی که کتابخانه، خوابگاه و محیط های ورزشی دانشگاه از بهترین محیط های دانشگاهی است.

مسئول روابط عمومی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: آیت الله مهدوی کنی برای مهیا کردن این امکانات و این فضا واقعا خون دلها خوردند خصوصا در موضوع مالی این مراکز و تمامی بودجه را خود ایشان تهیه می کردند.

مدیر مسجد امام صادق علیه السلام در ادامه به کلاس های اخلاق و نشست های آیت الله مهدوی کنی و دانشجویان اشاره و اظهار کرد: آیت الله مهدوی کنی در نوبت های مختلف با دانشجویان دیدار و گفت و گو داشتند که یکی در کلاس های اخلاق ایشان با محوریت تقوا بود و حقیقتا یکی از پربارترین کلاس های اخلاق تهران بود ضمن اینکه در این نشست ها دانشجویان در فضای صمیمی و گرم انتقادات و پیشنهادات خود را مطرح می کردند.

داماد آیت الله مهدوی کنی در پایان خاطر نشان کرد: نگاه آیت الله مهدوی کنی به دانشگاه این بود که برای ادامه انقلاب باید در تمامی شاخه ها رشد کرد، خصوصا علوم انسانی. فلذا در کنار مدیریت حوزه علمیه مروی که اصلی ترین حوزه در تهران است به امور دانشگاه رسیدگی داشتند و برای رسیدن به این مقصد از تمامی طرفیت خود استفاده کردند.

کد خبر: 849050

وب گردی

وب گردی