رئیس ثبت اسناد: استفاده از سند مجعول به صفر رسیده است

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:اصلاح و بهبود فرایندها و روش های مدیریتی، سرعت پاسخگویی را افزایش داده است و اگر زمانی جعل سند یکی از جرایم مهم محسوب می شد اما امروز استفاده از سند مجعول به صفر رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، احمد تویسرکانی روز شنبه در گردهمایی روسای ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات کل ثبت اسناد و املاک کشور افزود: حتی اگر کسی بخواهد از اسناد جعلی استفاده کند، با سیستم های ثبت برخورد می کند.
وی اظهار کرد: بخشی از جرایم و تخلفات در کشور و در سازمان ثبت به دلیل فرایندهای معیوب و باز بودن زمینه های ارتکاب جرایم است و تا زمانی که روش های سنتی معیوب وجود داشته باشد، برخی افراد برای ارتکاب تخلف و جرم وسوسه می شوند بنابراین بازرسان باید نسبت به آثار و پیامدهای اقدامات و فعالیت های خود آگاهی و اشراف کامل داشته باشند.
تویسرکانی با اشاره به افزایش بهره وری و تاثیر آن در ارتقای عملکرد سازمان ها گفت: یکی از مشکلات جدی امروز در کشور ما بهره وری پایین است و این در حالیست که باید هنر استفاده صحیح و کامل از امکانات و منابع داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در سند چشم انداز، نرخ رشد 5 / 8 درصد برای کشور تبیین شده است، افزود: 5 / 2 درصد از نرخ رشد تعیین شده از محل افزایش بهره وری است و معتقدم اگر مدیریت ها اصلاح شود، میزان رشد ناشی از افزایش بهره وری بیشتر خواهد بود.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر شفاف سازی در انجام اقدامات سازمانی خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از اقداماتی که شفاف سازی شده، از وقوع تخلفات و جرایم پیشگیری کرده است و باید با نظارت ها به بلوغ کامل برسد.
وی با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت در فرایند مدیریت تصریح کرد: اگر رکن کنترل و نظارت وجود نداشته باشد، قطعا فرایند مدیریت ناقص و نا تمام است و اهداف مدیریت به نتیجه نمی رسد.
تویسرکانی ادامه داد: البته پیش از نظارت و کنترل، توجه به منابع سازمانی اعم از منابع مالی و منابع انسانی، ظرفیت های سازمان، برنامه ها و راهبردها برای دسترسی به اهداف بسیار مهم است.
وی به ویژگی های بازرسان و ناظران اشاره کرد و گفت: کسی که به عنوان بازرس انتخاب می شود باید از جهت تخصص، اشراف، حسن اخلاق و رفتار سرآمد باشد و با صداقت و درستی فعالیت کند که لازمه آن شناخت و آگاهی کامل از فعالیت هایی است که باید بر آنها نظارت داشته باشد.
تویسرکانی اضافه کرد: گاهی برخی فکر می کنند چون مسئولیت دارند می توانند تندی کنند این درحالیست که این موضوع خلاف فلسفه وجودی جایگاه بازرسی است و کارگزاران سیستم سازمان باید با مردم خوش رفتار باشند و اخلاق و رفتار سازمانی را ارتقا بخشند.
وی با تاکید بر اینکه بازرسان باید اولویت های سازمانی را به خوبی بشناسند، افزود: بازرسان باید وفادار به چارچوب ماموریت هایی که عهده دارهستند، باشند و در راستای تحقق اهداف سازمان تمام دقت و همت خود را به کار گیرند زیرا که اگر چنین نباشد و بازرسی نادرست انجام شود، مشکلات و مفسده هایی به وجود می آید که قطعا عدم وجود این بازرس بهتر است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: مدیران باید با توجه به توانایی ها و ظرفیت های افراد، انتخاب های مناسب داشته باشند و ساماندهی و سازماندهی تشکیلاتی به سمتی پیش رود که افراد مناسب در سمت بازرسی و نظارت گمارده شوند تا حرکت نظام مند در جهت تعالی و تحقق اهداف سازمانی باشد و رضایتمندی مردم حاصل شود.
تویسرکانی همچنین با اشاره به طرح کاداستر گفت: برای اجرای طرح کاداستر( حدنگاری نقشه‌برداری ثبتی)سیاست جدی و اساسی داریم که سخت افزار و نرم افزار اجرایی آن نیازمند کنترل و توجه است و باید به طور متناسب پایش شود تا ببینیم آیا در استفاده بهینه از منابع، درست عمل کرده ایم یا خیر؛ اگر از مجموعه ظرفیت ها استفاده بهینه نداشته باشیم، اقدامات و فعالیت های انجام شده معیوب و ناقص است.

گردهمایی روسای ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات کل ثبت اسناد و املاک کشور با حضور معاونان، مدیران کل و روسای ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات ادارات کل سراسر کشور امروز ، شنبه در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

705

کد خبر: 849062

وب گردی

وب گردی