تلویزیون ازبکستان به «فروشنده» علاقمند شد

دریک ماه اخیر «شبکه کاروان تی وی» ازبکستان ، چند فیلم سینمایی ایرانی را دریکی ازپربیننده ترین زمان های پخش، به نمایش گذاشته است.    

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در ازبکستان، شبکه "کاروان تی وی" که چند ماهی است کار خود را آغاز کرده، هدف اصلی خود را ترویج، معرفی و توسعه فرهنگ و هنر ازبکستان به جهان و آشنایی مردم ازبکستان با فرهنگ، هنر، سینما، موسیقی و جاذبه های گردشکری دیگرکشورها قرارداده است.

موسس این شبکه "خانم موسینا ناتالیا کانستانیتاوا"، صاحب رستوران های زنجیره ایی " کاروان گروپ " می باشد و تا کنون کارهای مشترکی بصورت جشنواره های غذا با کشورهای فرانسه و... برگزار نموده ، که با استقبال خوبی روبرو شده است.

در ماه شهریور این شبکه علاوه بر فیلم های از ایران، فیلم هایی را از کشورهای ترکیه و امریکا نیز به نمایش گذاشت.

اولین فیلم ایرانی که دراین شبکه به نمایش درآمد فیلم "فروشنده" ساخته اصغر فرهادی بود که بنابر اظهار کارشناسان از دوبله و ترجمه قابل قبولی به زبان ازبکی برخورداربود این فیلم در روز 26مهرماه در ساعت 21:30 از این شبکه پخش گردید.

دومین فیلم "جدایی سیمین از نادر" ساخته اصغر فرهادی، در روز 27مهرماه درهمان ساعت به نمایش در آمد و این فیلم هم از حیث ترجمه و دوبله به زبان ازبکی مورد قبول کارشناسان بود. در شب 28 مهر مجددا فیلم "فروشنده" در ساعت 21 از این شبکه بخش شد.

درحال حاضر در ازبکستان 70 شبکه تلویزیونی دولتی و غیر دولتی فعالیت می کند. از این 70 شبکه، حدود 20 شبکه تلویزیونی به زبان ازبکی و مابقی به زبان روسی برنامه های خود را پخش می کنند.

501

کد خبر: 849160

وب گردی

وب گردی