شهردار بیرجند با 7 رأی موافق انتخاب شد

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه شهردار بیرجند با کسب 7 رأی موافق، یک رأس سفید و یک رأی مخالف انتخاب شد، گفت: تذکر استاندار خراسان‌جنوبی به معنای هشداری که قرار باشد اقدام برخوردی صورت بگیرد نبود بلکه از باب دغدغه‌مندی بود.

به گزارش ایسکا نیوز،ابراهیم تقی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای شهر بیرجند، اظهار داشت: پنجشنبه شب مصادف با 27 مهرماه جلسه فوق‌العاده شورای شهر بیرجند برگزار شد که محمدعلی جاوید با کسب اکثریت آراء به عنوان شهردار بیرجند انتخاب شد.

وی بیان داشت: مراحل اداری شهردار بیرجند از امروز آغاز و جهت صدور حکم به وزارت کشور معرفی می شود.

رئیس شورای شهر بیرجند اعلام کرد: از روز شروع رسمی شورا گزینه‌هایی توسط مردم، کارشناسان و اعضای شورا معرفی شدند که در جلسات شورا حاضر و دیدگاه‌های خود را اعلام می‌کردند که این دیدگاه‌ها مورد تبادل نظر اعضای شورای شهر قرار می‌گرفت.

تقی‌زاده تبیین کرد: در مجموع شورای شهر به این نتیجه رسید که مدیریت شهرداری با مدیریت در مابقی دستگاه‌ها متفاوت است؛ ممکن است افرادی مدیریت خوبی در دستگاه‌های اجرایی داشته باشند اما سمت شخص براساس تخصص و رزومه که مؤلفه مهم انتخاب شهردار است متفاوت باشد.

وی با بیان اینکه تمام مصادیقی که به شورای شهر دعوت شدند به دعوت تمام اعضای شورای شهر بوده است، ادامه داد: شورای شهر 9 نفره است و باید با مشارکت تمام اعضا صورت پذیرد و هیچوقت اجازه نخواهیم داد چند دستگی و انشقاق در این مجموعه انجام شود.

رئیس شورای شهر بیرجند با تأکید بر اینکه استفاده از طرح‌ها و دیدگاه‌های متفاوت سبب پویایی مجموعه می‌شود، ادامه داد: در راستای انتخاب شهردار باید فردی را انتخاب می‌کردیم که در خصوص مدیریت شهری، مدیریت هزینه‌ها و درآمدزایی شناخت کاملی داشته باشد.

تقی‌زاده اظهار داشت: متأسفانه فضایی که طی این مدت ایجاد شده بود سبب ایجاد انشقاق‌هایی در بدنه شهرداری شده بود لذا با توجه به نظرات کارگروه‌های مشورتی و پرسش و پاسخ‌های صورت گرفته آراء اعضای شورا به محمدعلی جاوید تعلق گرفت.

وی ادامه داد: شهردار انتخاب شده دارای سابقه تخصصی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های عمران و مدیریت شهری است و آخرین سمت وی نیز مدیریت شهردار یاسوج بوده است.

رئیس شورای شهر بیرجند تصریح کرد: بیرجند شهر ایمان، علم و فرهنگ است لذا سالم سازی امور و پاک دستی جرو خواسته‌های شورای شهر است.

تقی‌زاده بیان داشت: شورای شهر حمایت و پشتیبانی خود را از شهردار بیرجند جهت توسعه و پیشرفت شهر اعلام می‌دارد.

وی از ایجاد اتاق فکر جهت استفاده از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان در راستای توسعه شهر خبر داد و خواستار حضور شهردار بیرجند در جلسات شورای شهر شد.

رئیس شورای شهر بیرجند پیرامون روند انتخاب شهردار بیرجند، بیان داشت: از روز اول مطرح شده بود که افراد دعوت شده به شورا بازنشسته نباشند.

تقی‌زاده ادامه داد: افرادی که معرفی شدند در جلسات متعدد به اعلام دیدگاه‌ها می‌پرداختند، برخی دیدگاه‌ها گر چه شنیدن آنها جذاب بود اما شعاری بوده و امکان تحقق آنها با فضای موجود ممکن نبود لذا دیدگاه‌های متعدد مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نگاه شهردار جدید در شورای شهر سیاسی نیست و کاری است، بیان داشت: انتخاب جاوید به عنوان شهردار بیرجند مانند تمام مصادیق معرفی شده بود نه براساس حزب، جریان یا گروه خاص.

رئیس شورای شهر بیرجند با بیان اینکه شهردار بیرجند با کسب 7 رأی موافق، یک رأی سفید و یک رأی مخالف انتخاب شد، تصریح کرد: تذکر استاندار خراسان‌جنوبی به معنای هشداری که قرار باشد اقدام برخوردی صورت بگیرد نبود بلکه از باب دغدغه‌مندی وی بود.

تقی‌زاده اعلام کرد: شورای شهر به همراه شهردار جدید در اولین فرصت به دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار خواهد رفت تا تعاملات و اظهار نظرهای این مقامات استانی بهره‌مند شوند.

منبع: فارس

/900902

کد خبر: 849180

وب گردی

وب گردی