وقتی صاحبان قلیان‌سراها تسهیلات بانکی دریافت می‌کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز از پرداخت تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال جایگزین برای صاحبان قلیان‌سراهای استان در جهت ایجاد فضای کسب و کار جدید خبر داد.

به ‌گزارش ‌ایسکانیوز به نقل از اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز، اسماعیل خلیلی اظهار کرد: با توجه به ممنوعیت استفاده از دخانیات و قلیان در اماکن عمومی و با توجه به تاکید امام جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه در حمایت از این طرح، باید زمینه ایجاد فضای کسب و کار جدید برای افرادی که از این طریق ارتزاق می‌کردند، فراهم شود.

وی ادامه داد: بدون شک با اجرای طرح ممنوعیت استفاده از دخانیات و قلیان در اماکن عمومی، فضای عمومی شهر سالم‌سازی می‌شود.

خلیلی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر شرایط کار صاحبان قلیان‌سراهای استان، این اداره کل آمادگی دارد تسهیلات از 10 میلیون تا 20 میلیون تومانی بدون بهره به صورت قرض الحسنه به صاحبان این مشاغل پرداخت کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: البته اگر از سوی صاحبان این نوع مشاغل کسب و کاری جدید ایجاد شود که اشتغال چندین نفر را به همراه داشته باشد، این وام تا 50 میلیون تومان هم قابل افزایش است.

خلیلی با اشاره به این‌که ایجاد تفریحات سالم و فراهم کردن زمینه توسعه کسب وکار و اشتغال برای جوانان موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود، گفت: باید با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب زمینه توسعه فضای کسب و کار و ایجاد مشاغل نوع جدید در کشور و استان فراهم شود.

وی تصریح کرد: برای تحقق این هدف توسعه و افزایش اماکن ورزشی و فرهنگی برای جوانان ضروری به نظر می‌رسد.

900

کد خبر: 849226

وب گردی

وب گردی