استاندار مرکزی: توسعه شهری نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه های اجرائی است

استاندار مرکزی در آیین تکریم و معارفه شهردار اراک که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: با وحدت اداری، حمایت استانداری و همکاری همه دستگاه های اجرایی ذی ربط می توانیم در جهت عمران و توسعه شهری اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

به گزارش ایسکانیوز، آقازاده استاندار مرکزی اظهار کرد: برای شهرداری ها بیش از 300 نوع وظیفه تعریف شده است و امور شهروندان قبل از تولد تا بعد از مرگ به شهرداری در اتباط است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه امروز شهرداری ها به علت رکود اقتصادی حاکم بر بخش مسکن از نظر درآمد شرایط مطلوبی ندارند، افزود: امیدوارم با بهتر شدن وضعیت اقتصادی و رفع رکود بخش مسکن در کشور و همچنین با تدابیری که شوراهای اسلامی برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداریها اتخاذ می کنند شاهد بهبود وضعیت شهرداریها و توسعه عمرانی در شهرها باشیم .

آقازاده مرکزی اظهار داشت: وضعیت خدمات شهری در کلانشهر اراک مطلوب است و فضای سبز شهر هم با توجه به بضاعت شهر اراک نسبتاً خوب است ولی آنچه که مردم اراک ، اقلیم و آب و هوا و تاریخ آن نیاز دارد فراتر از این امکانات است و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود .

وی گفت: استانداری با همه توان و اختیاراتش از شوراهای اسلامی حمایت خواهد کرد چرا که با یک وحدت اداری و همکاری نزدیک و صمیمانه همه دستگاه های ذی ربط می توانیم در جهت عمران و توسعه شهری اقدامات موثری را به انجام برسانیم.

آقازاده ادامه داد: انتظار از شهرداری اراک بالاست و باید تعدادی پروژه عمرانی برای شهر اراک تعریف و برای اجرای آن از ظرفیت های استان استفاده شود.

وی گفت: تا یک ماه آینده در جلسات شورای شهر با پیشنهاد شهردار اراک چند پروژه بزرگ که بتواند از نظر عمرانی ، زیبا سازی و کارهای ترافیکی تاثیر گذار باشد مشخص شود تا در چهار سال دولت دوازدهم شاهد اجرائی شدن این پروژه ها باشیم.

استاندار مرکزی گفت: تلاقی انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با شورای پنجم و آغاز فعالیت این 2 مجموعه فرصت مغتنمی است تا در عمر چهار ساله هر دو مجموعه بتوانند، به مردم بیشتر خدمت رسانی کنند.

وی اظهار کرد: استانداری با همه توان از شهرداری و شورای پنجم شهر اراک حمایت می کند و برای تحقق اهداف از هیچ همکاری و تلاشی دریغ ندارد.

آقازاده افزود: خیلی از شوراهای اسلامی شهرها با دولت هماهنگ هستند ودولت از آنها حمایت می کند و در واقع شهردار جدید اراک بهترین فرصت را کسب کرده تا درسایه همکاری و تعاملی که بین مسئولان وجود دارد، به شهروندان خدمت رسانی کند.

استاندار مرکزی همچنین از زحمات نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مسوولین شهرداری، شورای دوره چهارم، شهردار سابق اراک و بیاتیان سرپرست شهرداری اراک تقدیر و تشکر کرد.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نیز اظهار کرد: کلانشهر اراک به اجرای تعدادی طرح های مهم عمرانی و زیر بنایی نیاز دارد.

وی افزود: ایجاد میدان بزرگ در جوار مصلی و میدان سرداران می تواند به سند افتخاری برای 500 سال آینده این کلانشهر تبدیل شود.

امام جمعه اراک گفت: میدان های شهر اراک به علت وسعت کم جوابگو حجم ترافیک و تردد نیست و لازم است مسئولان مدیریت شهری در این خصوص چاره اندیشی کنند.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: مدیریت امور شهری در استان مرکزی به افرادی کاردان، لایق و دلسوز نیاز دارد تا از ظرفیت این استان به نحو شایسته استفاده شود.

وی اظهار کرد: قطار شهری از دیگر نیازهای کلانشهر اراک برای کاهش بارترافیکی است تا در مسیر مهاجران و شهر جدید امیر کبیر خدمات رسانی کند.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: پیگیری تنگناهای حاشیه کلانشهر اراک نیازمند تدبیر مجموعه دستگاه های متولی، به ویژه شهرداری است.

وی تصریح کرد: امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد پیشرفت های چشمگیری در استان مرکزی باشیم.

گفتنی است نمایندگان مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین سخنانی را بیان کردند.

901

کد خبر: 849240

وب گردی

وب گردی