امیرعبداللهیان: اروپا در دام اظهارات و رفتار ترامپ گرفتار نشود

دستیار رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: رفتارهای تهدیدآمیز ترامپ، هزینه های بالایی را به جامعه جهانی تحمیل کرده واروپا باید با هوشیاری مراقب باشد که در دام اظهارات و رفتار ترامپ گرفتار نشود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت، «ریموند کناپس» سرپرست کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند و هیات همراه امروز (شنبه ۲۹مهرماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و در رابطه با اهم تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با انتقاد از مواضع تند و غیر منطقی ترامپ، از رویکرد سازنده دولت و پارلمان هلند قدردانی کرد و گفت: سخنان و رفتارهای تهدیدآمیز ترامپ، هزینه های سیاسی – امنیتی بالایی را به جامعه جهانی تحمیل کرده و اروپا باید با هوشیاری مراقب باشد که در دام اظهارات و رفتار نادرست ترامپ گرفتار نشود. تحولات جهانی، ضرورت اتخاذ رویکرد مستقل و مثبت اروپا در قبال بحران های بین المللی و منطقه ای را دوچندان کرده است.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت مجالس دو کشور از گسترش روابط اقتصادی – بازرگانی و فرهنگی فی‌مابین، تلاش و کمک پارلمان برای رفع موانع موجود را خواستار شد.

امیرعبداللهیان از ابتکار عمل برخی نمایندگان پارلمان هلند در ارائه طرح کمک های انسان دوستانه به مردم یمن و سوریه استقبال کرد و اظهار داشت : متاسفانه به دلیل استمرار حمایت برخی از سازمان های امنیتی منطقه ای و فرامنطقه ای از تروریست ها، منطقه شاهد تحرکاتی در راستای ایجاد نوع جدیدی از تروریسم است.

وی افزود: تل آویو با گروه خطرناک و شناخته شده تروریستی جبهه النصره پیمان امنیتی منعقد کرده است. اینگونه اقدامات خطرناک در راستای تداوم استفاده ابزاری و تشویق و بازتولید تروریسم است.

کد خبر: 849278

وب گردی

وب گردی