واکنش  سوریه به تجاوزات رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تجاوزات رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره در جولان را محکوم کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه العهد، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه به شورای امنیت و سازمان ملل تجاوزات ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطره جولان را محکوم کرد.

در نامه وزارت خارجه سوریه به مجامع بین المللی آمده است: تجاوزات رژیم صهیونیستی دور جدیدی از سریال همدستی توطئه آمیز اشغالگران اسرائیلی و گروههای تروریستی است.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت و سازمان ملل خواسته است در زمینه محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی وارد عمل شده و مانع تداوم این تجاوزات شوند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد تجاوز جدید رژیم اسرائیل به یکی از مواضع نظامی در حومه قنیطره، حلقه جدیدی از حلقه‌های همدستی و همکاری میان اشغالگران اسرائیلی و گروه‌های تروریستی و نیز تلاش ناامید کننده برای حمایت از تروریست‌ها به شمار می‌رود.

در این نامه‌ها آمده است : اشغالگران اسرائیلی دست به تجاوز جدیدی زدند و یکی از مواضع نظامی را در حومه قنیطره هدف قراردادند. این حمله نقض آشکار توافق بین المللی به شمارمی‌رود. این تجاوز پس از آن صورت گرفت که تروریست‌های مزدور اشغالگران اسرائیلی به دستور آنها و هماهنگی با آنها، چند گلوله خمپاره به یک منطقه غیرمسکونی در داخل اراضی اشغالی شلیک کردند تا اشغالگران برای تجاوز خود به خاک سوریه بهانه‌ای پیدا کند.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها تصریح کرده است : این تجاوز حلقه جدیدی ازحلقه‌های همدستی و همکاری میان اشغالگران اسرائیلی و گروه‌های تروریستی مسلح است که دیگر نیازی به اثبات آن وجود ندارد، چرا که وقایع و اسناد پیاپی جای هیچ شکی باقی نمی‌گذارد و ارتباط نزدیک موجود میان دو طرف صهیونیستی و تروریست‌ها را مورد تاکید قرار می‌دهند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرده است این تجاوز همچنین تلاش ناامیدکننده دیگری از سوی رژیم اسرائیل برای حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره است که در مناطق مختلف سوریه در مقابل ضربات ارتش سوریه و همپیمانانش از هم فروپاشیده اند.

بر اساس این گزارش، در این نامه‌ها تاکید شده است : سوریه درباره پیامدهای خطرناک چنین اقدامات تجاوزکارانه مکرر هشدار می‌دهد. این اقدامات در راستای حمایت از تروریسم و گروه‌های جنایتکار است و اسرائیل و حامیانش با این اقدامات، قطعنامه‌های شورای امنیت را به چالش می‌کشند.

وزارت خارجه سوریه با ابراز شگفتی از ناتوانی شورای امنیت در متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی ابراز امیدواری کرده که این شورا موضعی قاطع برای جلوگیری از تکرار تجاوزات اسرائیل به خاک سوریه و توقف فوری آن اتخاذ کند.

ارتش رژیم صهیونیستی ظهر امروز توپخانه های ارتش سوریه در منطقه قنیطره را هدف قرار داد. صهیونیست ها این حملات را به ادعای پرتاب خمپاره به منطقه جولان اشغالی انجام دادند.

کد خبر: 849285

وب گردی

وب گردی