تاسیس شعبه دانشگاه صنعتی شریف و پردیس در عراق

وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق گفت: عراق تلاش می کند از ظرفیت های دانشگاه صنعتی شریف استفاده کند به ویژه رشته های تحصیلی که در عراق وجود ندارد؛ دانشجویان عراقی در آینده از این گونه روابط استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمود فتوحی فیروزآباد، رییس دانشگاه صنعتی شریف تهران، دکتر حسین سلیمی، رییس دانشگاه علامه طباطبایی تهران و دکتر هوشنگ طالبی، رییس دانشگاه اصفهان که به دعوت ستاد فرهنگی اربعین به عراق سفر کرده اند با عبدالرزاق العیسی وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق دیدار کردند.
وزیر آموزش عالی عراق در دیدار روسای سه دانشگاه برتر ایران بر همکاری دو جانبه و تاسیس شعبه دانشگاه صنعتی شریف و پردیس در عراق، برگزاری دوره های دکتری مشترک، برگزاری دوره های تحقیقاتی برای اساتید و فرصت های مطالعاتی در ایران تاکید کرد.
بنا بر این گزارش، عبدالرزاق العیسی وزیر آموزش عالی و پژوهش های علمی عراق در این دیدار بر همکاری دو جانبه در پردیس های بین المللی و تاسیس شعبه در عراق، برگزاری دوره های دکتری مشترک، برگزاری دوره های تحقیقاتی برای اساتید و فرصت های مطالعاتی در ایران تاکید کرد.

عبدالرزاق العیسی، ضمن تقدیر از دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علامه طباطبایی از این سه دانشگاه به عنوان مراکز علمی موفق یاد کرد و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر شد.

وی با بیان اینکه با این دانشگاه ها آشنایی داشته ام، اظهار داشت: این مراکز علمی از دانشگاه های موفق هستند و دانشگاه صنعتی شریف مدل موفقی از دانشگاه ها به شمار می آید که برای اجرای این مدل در عراق علاقه مند هستیم.

وزیر آموزش عالی عراق گفت: عراق تلاش می کند از ظرفیت های دانشگاه صنعتی شریف استفاده کند به ویژه های رشته های تحصیلی که در عراق وجود ندارد، دانشجویان عراقی در آینده از این گونه روابط استفاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم دانشگاه های تازه تاسیس شده با دانشگاه صنعتی شریف و سایر مراکز علمی موفق ایران در رشته های مهندسی تبادل داشته باشند.

بحث پژوهش های مشترک، اجرای تفاهم نامه مشترک از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی وزیر آموزش عالی عراق در این جلسه بود.

کد خبر: 849333

وب گردی

وب گردی