دیدار روسای 3 دانشگاه ایران و رییس دانشگاه کربلا

روسای سه دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه اصفهان و دانشگاه علامه طباطبایی ضمن بازدید از دانشگاه کربلا با رییس این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه شریف؛ در دیدار روسای سه دانشگاه برتر ایران با رییس دانشگاه کربلا به افزایش تعاملات و ارتباطات علمی و آموزشی میان دانشگاههای دو کشور تاکید شد.
دکترحسین سعدی؛ رئیس دانشگاه کربلا در ابتدا به معرفی این دانشگاه پرداخت و در ادامه گفت: جلسات و همایش های بسیاری با هماهنگی مسئولان جمهوری اسلامی ایران در عراق و ایران در دانشگاه ها برگزار کردیم . علاقه بین دو کشور از عوامل موثر آن بوده که از مهمترین آنها ارتباطات دینی و مذهبی و همچنین ارتباطات بسیار بالای دانشجویان در این زمینه است.
وی خاطر نشان کرد: ما به این ارتباطات بسیار علاقه مند هستیم و استقبال می کنیم. بعضی اتفاقات بین دانشگاه های ایران و عراق به خصوص با دانشگاه کربلا بسیار قابل توجه بوده است و آماده انواع قرار داد و تفاهم نامه هایی بین دانشگاه کربلا و دانشگاه های ایران هستیم.
در این دیدار دکتر فتوحی؛ ضمن ابراز تمایل از همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاههای کشور عراق گفت: از نظر بین المللی سازی و ارتباط با دانشگاه های خارج از کشور، دانشگاه صنعتی شریف آماده ارتباط برقرار کردن با دانشگاه های خوب دنیاست و در این زمینه علاقه مندیم ارتباطات خوبی با دانشگاه کربلا برقرار کنیم.
وی ادامه داد: ما می توانیم در همه عرصه ها اعم از علمی، آزمایشی، تحقیقاتی و ... ارتباط برقرار کنیم و در کلام آخر اینکه ما در دانشگاه صنعتی شریف فعالیت های مذهبی داریم که در این زمینه نیز از شما دعوت و همراهی می طلبیم.
در ادامه دکتر حسین سلیمی؛ رئیس دانشگاه علامه طباطبایی ضمن معرفی کامل این دانشگاه گفت: دانشگاه علامه طباطبایی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در ایران است و همایش اربعین می تواند آغاز همکاری نزدیک دانشگاهی ما باشد. این همایش آنقدر پر رونق است که چهل نفر از اساتید ما برای آن اعلام آمادگی کردند. ما امیدوار هستیم بعد از این همایش ارتباط ما با دانشگاه کربلا بیشتر شود.

دکتر هوشنگ طالبی؛ رئیس دانشگاه اصفهان نیز گفت: شهر کربلا برای ما ایرانی ها و برای همه شیعیان جایگاه ویژه و مقدسی دارد و طبیعتا دانشگاه شما چون منتسب به شهر کربلاست در نتیجه همان قداست را برای ما دارد. از اینکه دانشگاه کربلا تفاهم نامه ای را با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دارد، به دنبال این هستیم که با عقد قرارداد و امضای تفاهم نامه ای جدید همکاری هایمان را بیشتر کنیم.

کد خبر: 849346

وب گردی

وب گردی