استقرار ۱۰۰ تیم گشتی درجاده های ایلام/آمادگی زیرساخت ها تا ۵ آبان

استقرار ۱۰۰ تیم گشتی پلیس راه در جاده های ایلام،آماده کردن زیرساخت های استان ایلام تا ۵ آبان، برگزاری نشست استاندار ایلام و واسط عراق و...از مهمترین اخبار حوزه اربعین در مرز مهران است.

به گزارش ایسکانیوز،سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در محور های استان بیش از ۱۰۰ تیم گشتی در جاده ها مستقر می شوند و ۵۰ ایستگاه ترافیک انتظامی هم با مشارکت استان ها معین کار روان سازی ترافیک اربعین در استان را بر عهده خواهند گرفت.

وی با اشاره به طرح ترافیک ویژه اربعین در ایلام اظهار کرد: طرح ترافیک ویژه اربعین از اول آبان لغایت ۲۲ آبان ماه در مسیرهای مواصلاتی استان به اجرا درخواهد آمد.

آماده کردن زیرساخت های استان ایلام تا ۵ آبان

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: بودجه اعتباری ردیف اربعین ۱۷۰ میلیارد ریال است که از این میزان ۸۵ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی افزود: استان برای استقبال و خدمات رسانی به زائران اربعین تدارک ویژه‌ای دیده است.

سلیمانی تایکد کرد: احتمال افزایش احتمالی ۲۰ درصدی زائران اربعین حسینی وجوددارد.

وی افزود: در زمینه اسکان اضطراری، تعیین تکلیف پارکینگ‌ها، استقرار و جانمایی موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و گشت‌های کنترل ترافیکی به منظور سهولت در تردد زائران اقدامات لازم انجام شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اندیشیده شده است، گفت: برای بازگشت زوار در حال آماده‌سازی جاده ترشابه و ملکشاهی هستیم دو سه کار عمده در آنجا شده که قبل از پنجم آبان زیرسازی به اتمام رسیده و تکمیل می‌شود.

امروز نشست استاندار ایلام و واسط عراق برگزار می شود

صبح امروز نیز قرار است محمود عبدالرضاملا طلال استاندار واسط عراق با قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در محل هتل زاگرس نشست مشترکی درخصوص موضوع اربعین برگزار شود.

لزوم ساماندهی پارکینگ های مهران برای اربعین

سرهنگ محسن ناصری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: نامگذاری کردن و شناسنامه دارشدن پارکینگ ها و نصب تابلوی راهنما جهت دسترسی بهتر زائران در ورودی پارکینگ ها باعث جلوگیری از ایجاد ترافیک و هرج و مرج خودر,های خواهدشد.

وی با اشاره به ضرورت مکان یابی درست پارکینگ های شهر مهران، افزود: پارکینگ ها باید در مکانی که ایجاد گره ترافیکی نکند و ترجیحاً دربیرون شهر مهران در نظر گرفته شوند.

سرهنگ ناصری تصریح کرد: سال گذشته برخی از زائران برای رسیدن به پارکینگ مناسب و مورد دلخواه با مشکل مواجه شدند ، نصب بیلبوردهای راهنمایی با نمایش آدرس و کروکی محل پارکینگ هابا نام تعیین شده برای هرکدام ازپارکینگ ها یک ضرورت است.

صدور ویزا در ایلام ادامه دارد

مهدی حیدری سرپرست حجم و زیارت استان ایلام از از فعالیت ۱۴ دفتر صدور ویزا در ایلام خبر داد و گفت: این تعداد دفتر به صورت قانونی و دارای مجوز در حال انجام کارهای مرتبط با صدور ویزا برای زائران اربعین هستند.

وی اظهار کرد: تاکنون تعداد بیش از یک هزار و ۸۰۰ مورد ویزای اربعین در ایلام صادر شده است که این روند روز به روز در حال افزایش است.

سرپرست سازمان حج و زیارت استان ایلام از زائران خواست تا برای دریافت ویزا در همین روزها اقدام کنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند تا دچار مشکل زمان صدور ویزا نشوند.

منبع:مهر

902

کد خبر: 849393

وب گردی

وب گردی