طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی باید مرتفع شود

عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه باید موانع طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی مرتفع شود، گفت: در صورتی که این طرح ادامه پیدا کند، کودکان در کوره‌های آجرپزی و به دور از منظر عمومی فعالیت‌های خود را در آنجا ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، حجت نظری در جریان پانزدهمین جلسه شورای شهر تهران که صبح امروز به ریاست محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ساخت و سازی در حریم میدان مشق تحت عنوان پردیس برای شهر تهران در حال انجام است که انتقاداتی به این ساخت و ساز وجود دارد.

وی تصریح کرد: این ساخت و ساز از دو جنبه واجد اشکال است و این در حالی است که تا این لحظه شهرداری منطقه پاسخ مناسبی را در خصوص ساخت و ساز نداده است و مشخص نیست بر چه اساسی مجوز صادر شده است. ضمن اینکه اعلام شده است که این ساخت و ساز ارتباطی به شهرداری منطقه نداشته و موضوع از طریق معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران پیگیری می‌شود.

نظری بیان کرد: از لحاظ بصری و بافت تاریخی این سازه در حریم بلافصل دفتر روزنامه اطلاعات است که این مجموعه یکی از اماکن تاریخی شهر تهران و در حریم میدان مشق بوده و به نظر می‌رسد واجد اشکال است.

وی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران خواست تا به این موضوع رسیدگی و گزارش آن را در صحن شورا ارائه کند.

عضو شورای شهر تهران ضمن انتقاد از طرح جذب کودکان کار و خیابانی بیان کرد: این کار براساس مصوبه شورای اجتماعی بوده و شهرداری مجری طرح نیست و صرفا شهرداری تهران امکانات را در اختیار سازمان بهزیستی و وزارت رفاه قرار می‌دهد.

نظری بیان کرد: با توجه به اشکالات موجود به نظر می‌رسد باید بازنگری در طرح اشاره شده صورت گیرد و اشکالات آن مرتفع شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی از سطح شهر و ارجاع آن به مراکز نگهداری با اشکالاتی روبه‌رو خواهد بود، گفت: در این زمینه باید کار کارشناسی صورت بگیرد، به طوری که بسیاری از خانواده‌ها که فرزندانشان برای امرار معاش خانواده به خیابان‌ها سوق می‌دهند در تنگنا و مضیقه هستند و اینگونه طرح‌ها مشکلات آنها را به شدت افزایش می‌دهند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با جمع‌آوری این کودکان از سطح شهر شاید شرایط نامناسب‌تری برای آنها فراهم شود و آنها در محل‌هایی که از چشم‌ها به دور هستند از جمله کوره‌های آجرپزی اقدام به کار کنند و قطعا حضور آنها با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان مربوطه برای اجرای طرح‌های این‌چنینی از نظر NGO و سازمان‌های مردمی استفاده کنند.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به اینکه موضوع کودکان کار و خیابانی و نوع جمع‌آوری آنها در هفته‌های گذشته در صحن شورا مطرح شده است، اظهار کرد: علاوه بر ارائه موضوع از سوی خانم فخاری در صحن، بحث کودکان کار و خیابانی و جمع‌آوری آنها نیز در جلسه‌ای که با آقای نجفی شهردار تهران داشتیم، اشاره شد.

وی گفت: در آن جلسه شهردار تهران تاکید کرد که شهرداری طرحی را برای جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی ندارد و با توجه به تاکید دولت وظیفه‌ای برای شهرداری در این بخش پیش‌بینی شده است و شهرداری در بخش تامین خودرو و نیرو سازمان بهزیستی را حمایت می‌کند. هرچند شنیده‌ام که گویا طرح جمع‌آوری کودکان کار و خیابانی ملغی شده است.

706

کد خبر: 849414

وب گردی

وب گردی