موضع گیری ترامپ هیچ تاثیری روی بازار نفت نداشته است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به نقل از بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: موضع گیری ترامپ هیچ تاثیری روی بازار نفت نداشته است، بازار نفت و حوزه نفت جمهوری اسلامی برای حرف ترامپ هیچ ارزشی قائل نشد و ما با قدرت به کار خود ادامه می دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سید حسین نقوی حسینی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بی‍ژن زنگنه وزیر نفت گفت: در این جلسه مسائل مهم حوزه نفت وگاز کشور مطرح شد، نمایندگان در این جلسه در مورد شرایط فعلی صادرات نفت و بازگشت درآمد حاصل از آن، شرایط فعلی تولید و پیشرفت مراکز تولید ،وضعیت قراردادهای نفتی و آخرین وضعیت گازرسانی سوالاتی از وزیر نفت داشتند.
او افزود: در این جلسه وزیر نفت بیان کرد ' قراردادهای نفتی تابعی از تحولات سیاسی است، بستر سند اقتصادی باید برای طرفین مفید و سودمند باشد و ما با همه کشورهای دارای قابلیت نفتی اعم از تکنولوژیک و بازار مذاکره داشته باشیم و در این راستا اروپا، چین، روسیه و سایر کشورها فرقی نمی کند.'
نقوی حسینی ادامه داد: وزیر نفت در این جلسه مطرح کرد 'هدف ما میدان های مشترک است، باید برای توسعه میدان های مشترک قراردادهای مختلف ببندیم، توتال نگفته که آمریکایی ها اقدامی کنند، ادامه کار نمی دهیم بلکه گفته اگر نظام بین المللی تصمیم گرفت ، ما تبعیت می کنیم و این موضوع خوبی بود'.
نماینده مردم ورامین در مجلس افزود: زنگنه بیان کرد که توتال اجرای قراردادهای خود را شروع کرده و قراردادهای دیگری نیز در دستور کار دارد.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: زنگنه دراین جلسه بیان کرد که در امورداخلی در کنار قراردادهای IPC پنج میلیارد دلار برای قرارداد با شرکت های داخلی ظرف دو سال آینده در نظر گرفتیم.
نقوی حسینی ادامه داد: زنگنه بیان کرد ' در قراردادهای نفتی که منعقد میکنیم، مثل فاینانس نیست که همه چیز از کشور مقابل خریداری شود، بلکه در قراردادهای نفتی، همه صد در صد کار را شرکت های داخلی میتوانند انجام دهند ولو این که قرارداد با کشور خارجی باشد البته این بستگی به توانمندی و شاخص های شرکت های داخلی دارد.'
او یادآورشد: زنگنه دراین جلسه اظهار داشت ' در حوزه پتروشیمی نیاز به سرمایه گذاری های بیشتر بخش خصوصی داریم، میزان صادرات نفت دو میلیون و هشتصد هزار بشکه در ماه در شش ماه گذشته بوده،پول آن هم وصول می شود و کاملا بر می گردد، اگر چه با برخی کشورهای محدود با مشکلاتی رو به رو هستیم ولی دراین انتقال پول با اروپایی ها هیچ مشکلی نداریم.'
نقوی حسینی گفت: زنگنه بیان کرد که تاکنون هزار و 800 میلیارد تومان حواله قیر یارانه ای صادر شده و در اختیار قرار گرفته است.
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس افزود: در این جلسه وزیر نفت درباره جذب نخبگان بیان کرد که ما مکانیزم دقیقی برای جذب نخبگان داریم، تردیدی در استفاده از آن ها نداریم.
او گفت: وزیر نفت بیان کرد که ما برای پرداخت بدهی ها به بانک مرکزی هم هیچ برنامه ای نداریم در بحث گازرسانی نیز با کمبود مالی رو به رو هستیم ولی کار را با قدرت ادامه می دهیم.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 849415

وب گردی

وب گردی