بررسی فوری تدوین و تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت:اولین جلسه کمیته اقتصادی در زمینه لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان برگزار خواهد شد. فعلا کلیات آن در دست بررسی است تا به صحن علنی مجلس برای تصویب برود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین جلسه کمیسیون اقتصادی برای بررسی این لایحه برگزار می‌شود.

در اردیبهشت ماه سال جاری لایحه "حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان" ، بعد از بررسی و تصویب در هیات دولت، به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

کریم شافعی- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست ،در مورد آخرین وضعیت لایحه حمایت از محیط‌بانان اظهار کرد: این لایحه به کمیسیون قضایی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون‌های اقتصادی، کشاورزی، عمران، بودجه و امنیت ملی، به عنوان کمیته‌های فرعی ارجاع شده است.

وی افزود: روز چهارشنبه (۳ آبان ماه) اولین جلسه کمیته اقتصادی در زمینه لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان برگزار خواهد شد. فعلا کلیات آن در دست بررسی است تا به صحن علنی مجلس برای تصویب برود.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد دلیل به تعویق افتادن بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در مجلس شورای اسلامی، گفت: این موضوعی است که باید از مجلس پیگیری شود و این سوال باید از مجلسی‌ها پرسیده شود چون دستور کار مجلس را مجلس تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد پیگیری سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی اولویت‌دار و سریع لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان اظهار کرد: همین که در کمیسیون اقتصادی مورد بررسی قرار می‌گیرد نتیجه پیگیری‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش ایسنا، عیسی کلانتری- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست- یک ماه پیش در حاشیه ملاقات با سید علی لنگرودی محیط‌بان ساوجی که در برخورد با شکارچیان متخلف زخمی شده بود، تاکید کرد که با تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان، محیط‌بانان از امتیازات نیروهای مسلح برخوردار می‌شوند و شرایط محیط‌بانان به ویژه در مورد حمایت‌های قضایی بهبود یابد.

لازم بذکرست که شهادت چندتن از محیط‌بانان در تابستان سال ۹۵، مقدمات تدوین و تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگلبانان را در هیات دولت فراهم کرد و در آن مقطع رئیس مجلس و بسیاری از نمایندگان مجلس نسبت به بررسی فوری این لایحه حمایتی اعلام آمادگی کردند اما با گذشت بیش از پنج ماه از ارسال آن به مجلس هنوز نوبت به بررسی آن در صحن علنی مجلس نرسیده است.

705

کد خبر: 849429

وب گردی

وب گردی