۷۷ درصد خانوار روستایی و ۹۸ درصد خانوار شهری از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: بر اساس طرح‌های گازرسانی که اکنون در حال اجرا هستند و تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسند میزان خانوار روستایی بهره مند از گاز به ۷۷ درصد و میزان خانوار شهری بهره‌مند از گاز به ۹۸ درصد می‌رسد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نفت، سعید مومنی اظهار کرد: هم اکنون ۷۴ درصد از جمعیت خانوار روستایی ایران از نعمت گاز برخوردارند که این میزان تا پایان امسال و با تکمیل برخی طرح‌ها به ۷۷ درصد افزایش می‌یابد.

او با بیان این‌که در کشور به طور کل پنج میلیون و ۵۲۳ هزار خانوار روستایی زندگی می کنند، ادامه داد: تا پایان شهریور ماه، چهار میلیون و ۱۱۰ هزار خانوار از نعمت گاز برخوردار شدند که این میزان تا پایان امسال به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار خانوار می‌رسد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز اظهار کرد: اکنون ۲۴ هزار و ۴۰۰ روستای کشور گازرسانی شده‌اند و پنج هزار روستا نیز تا پایان سال به این تعداد اضافه می‌شود.

مومنی درباره گازرسانی به مناطق شهری توضیح داد: در ایران یکهزار و ۲۵۴ شهر داریم که از این تعداد یکهزار و ۱۰۱ شهر گازرسانی شده‌اند، البته این آمار با تعداد مشترکان گاز برابر نیست زیرا ممکن است برخی افراد دارای چند اشتراک گاز باشند بر این اساس اکنون ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک شهری داریم.

او تعداد خانوارهای شهری زیر پوشش گازرسانی را ۱۴ میلیون و ۶۸۳ هزار خانوار اعلام کرد و گفت: این تعداد برابر ۹۶ درصد است که تا پایان امسال به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد، اکنون ۸۶ شهر در حال پایان طرح گازرسانی هستند که بخش زیادی از آنها در دهه فجر به بهره برداری می‌رسند.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز با تاکید بر این‌که شرکت ملی گاز مسئولیتی برای تامین سوخت مورد نیاز مناطقی که زیر پوشش گازرسانی قرار نگرفته‌اند، ندارد، ادامه داد: وظیفه اصلی ما، توسعه طرح‌های گازرسانی بر اساس بودجه‌های مصوب در مناطقی است که از نعمت گاز بی بهره‌اند، همچنین پایداری تامین گاز آنها تضمین می‌شود اما تامین سوخت این مناطق تا پیش از گازرسانی بر عهده دیگر بخش‌های وزارت نفت و وزارت نیروست.

402

کد خبر: 849443

وب گردی

وب گردی