توافق مجلس و دولت درباره بودجه‌نویسی بر اساس عملکرد دستگاه‌ها از سال آتی /تأکید بر واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: باید از بودجه ریزی فرسوده جلوگیری شود و تلاش‌ها در جهت حرکت برای نظام بودجه ریزی جدید باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه، 30 مهرماه) در خصوص جلسه غیرعلنی مجلس با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به وضعیت بودجه‌ریزی در کشور و دغدغه‌های موجود، هیات رئیسه مجلس تصمیم به برگزاری این جلسه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه را گرفت.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه پیمانی بین مجلس و دولت بسته شد تا بودجه ۹۷ براساس نظام بودجه‌ریزی عملکردی باشد. همچنین پروژه‌های نیمه تمام در سال آینده به بخش خصوصی واگذار شود.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد ردیف‌های غیر ضرور در بودجه سال آینده در موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه‌ها، سهام عدالت و نرخ ارز حذف شود و اختیارات استان‌ها در موضوعاتی مثل سرمایه گذاری و هدفمندی پروژه‌ها افزایش یابد.

نعمتی ادامه داد: باید از بودجه ریزی فرسوده جلوگیری شود و تلاش‌ها در جهت حرکت برای نظام بودجه ریزی جدید باشد.

وی افزود: در این جلسه مقرر شد نشست‌های مشترک بین کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور افزایش یابد تا نظارت بیشتری بر عملکرد دستگاه‌ها در موضوع بودجه زیاد شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس در پایان تصریح کرد: در این جلسه علاوه بر آقای نوبخت چهار نماینده به قید قرعه به ایراد سخن پرداختند و قاسمی معاون مرکز پژوهش‌های مجلس نیز درباره وضعیت بودجه کشور توضیحاتی ارائه کرد.

301

کد خبر: 849488

وب گردی

وب گردی