ماشین آلات راهداری همدان صاحب بانک اطلاعاتی می‌شوند

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان گفت: تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری همدان تحت سیستم تحت وب CMMS انجام و ماشین آلات صاحب بانک اطلاعاتی می شوند.

به گزارش ایسکانیوز،حمیدرضا پرورشی خرم صبح یکشنبه در جمع کارشناسان ماشین آلات ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان گفت: تعمیر و تجهیز ماشین آلات راهداری تحت سیستم تحت وب CMMS انجام و ماشین آلات صاحب بانک اطلاعاتی می شوند.

وی با اشاره به اینکه این نرم افزار با قابلیت اختصاص صفحات مرتبط با ناوگان مورد استفاده هر شهرستان روی سیستم شهرستان مربوطه نصب و مورد استفاده قرار می گیرد، اظهار داشت: کاربران استفاده کننده با استفاده از قسمت های تکمیل شده توسط کاربر اصلی در ستاد، نسبت به نیازهای تعمیر و تعویض قطعات ناوگان اقدام می کنند.

وی افزود: این نرم افزار در اختیار کارشناسان ماشین آلات ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است که با ثبت موارد و مشکلات ناوگان راهسازی به شکل سیستمی انجام می شود.

پرورشی خرم با بیان اینکه این نرم افزار به عنوان بانک اطلاعاتی ماشین آلات محسوب می شود، بیان داشت: در این نرم افزار داده هایی شامل سیستم های مدیران، پیش بینی قبول سرویس، اطلاعات پایه، اشخاص، درخواست قطعه، ثبت تعمیرات، سوابق و بازدیدهای فنی نصب شده است.

وی در ادامه، جمع بندی و برآورد هزینه ها، علت تعمیرات، مدیریت تعمیرات و هزینه ها و کنترل سوخت را از جمله اهداف نصب این نرم افزار عنوان کرد.

وی ادامه داد: کیفیت کار و نگهداری وسایل نقلیه با ثبت سوابق تعمیراتی کمک بزرگی به حفظ و نگهداری می کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اضافه کرد: این نرم افزار کمک کننده قابلی برای مباحث نظارتی مسئولان است و موارد ذکر شده باید منطبق بر چهارچوب ضوابط باشد.

پرورشی خرم با تأکید بر اینکه همه تعمیرات باید ثبت شود تا پس از گزارش گیری قابل رصد و پیگیری باشد، عنوان کرد: رصد پایانی اطلاعات بسیار مهم است و هر ماشینی که به هر علت هزینه های غیرقابل توجیه دارد باید پیگیر علت آن شد.

رئیس اداره تجهیزات و ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای استانهمدان نیز یکی از علل فرسودگی و فشار بر روی ناوگان را بهره گیری از رانندگان فصلی و نداشتن عدم تعهد کافی عنوان و عنوان کرد: باید از رانندگان باسابقه در این زمینه استفاده شود.

آرش آزادی افزود: ماشین آلات قلب اداره است و باید از هر گونه فشار اضافی به دستگاه ها پرهیز شود.

وی ادامه داد: فشار اضافی به دستگاه موجب خسارات زیاد و کاهش سرمایه ماشین آلات می شود.

آزادی یادآور شد: این دستگاه ها ویژه امور راهداری است و ارجاع هر کاری با آگاهی از وارد آمدن آسیب به دستگاه نباید دلیلی بر انجام باشد.

منبع:مهر

902/900

کد خبر: 849499

وب گردی

وب گردی