ذخایر جهانی نفت ۱۷۸ میلیون بشکه کاهش یافت

کمیته مشترک وزرای مسئول نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید اعلام کرد، تولید کنندگان نفت در ماه سپتامبر، به میزانی بی سابقه یعنی ۱۲۰ درصد به توافق عمل کرده اند و میزان ذخایر نفتی جهان نسبت به ابتدای سال جاری میلادی ۱۷۸ میلیون بشکه کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از بلومبرگ، در حالی که تولید کنندگان اعلام کرده اند میزان تبعیت از توافق کاهش تولید به بالاترین رق خود رسیده است، اوپک و متحدان غیر اوپکی اش تصریح کردند که تمام گزینه ها برای برقراری توازن مجدد در بازار «همچنان باز است.»

کمیته مشترک وزرای مسئول نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید اعلام کرد، کشورهای تولید کننده نفت در ماه سپتامبر، به میزانی بی سابقه یعنی 120 درصد به توافق کاهش تولید عمل کرده اند.

در بیانیه این کمیته که در سایت سازمان کشورهای صادر کننده نفت منتشر شده آمده است: «کمیته به رصد دیگر فاکتورها در بازار نفت و تاثیر آنها بر فرآیند فعلی برقراری توازن مجدد ادامه می دهد... تمام گزینه ها برای اطمینان از اینکه هر تلاشی برای برقراری توازن مجدد در بازار به سود همه انجام می گیرد، باز است.»

24 کشور تولید کننده نفت در ماه دسامبر توافق کردند که به منظور کاهش میزان ذخایر جهانی، تولید نفت خود را 1.8 میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این توافق که ابتدا 6 ماهه بود، اکنون تا پایان مارس 2018 تمدید شده است.

کمیته نظارت بر اجرای توافق کاهش تولید در این بیانیه تصریح کرده که میزان ذخایر نفتی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای در ماه سپاتمبر کاهش بیشتری داشته و اکنون به 159 میلیون بشکه بالاتر از متوسط 5 سال اخیر رسیده است. این رقم نسبت به ابتدای سال جاری میلادی 178 میلیون بشکه کاهش یافته است.

اوپک و متحدانش قرار است روز 30 نوامبر در وین تشکیل جلسه دهند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 849507

وب گردی

وب گردی