انتخاب رشته ۳۵۰ نفر در تکمیل ظرفیت دکترای تخصصی علوم پزشکی

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از انتخاب رشته ۳۵۰ نفر در مهلت تکمیل ظرفیت آزمون دکترای تخصصی علوم پزشکی سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدحسین پورکاظمی، رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی ضمن اعلام این خبر با اشاره به اینکه مهلت ثبت‌نام و انتخاب رشته در مهلت تکمیل ظرفیت آزمون دکترای تخصصی علوم پزشکی(PHD) یکشنبه ۲۹ مهرماه به پایان رسید، گفت: در بازه زمانی چهار روزه‌ای که به این منظور در نظر گرفته شد، ۳۵۰ نفر برای ظرفیت باقی مانده این آزمون انتخاب رشته کردند.

وی افزود: از مجموع ظرفیت خالی مقطع دکترای تخصصی علوم پزشکی، ۵۶ ظرفیت مربوط به رشته های شهریه پرداز و ۳۶ رشته نیز مربوط به رشته های بدون شهریه است.

پورکاظمی، صدور مجوز دایر شدن مقطع دکترای تخصصی برای برخی واحدهای دانشگاهی و خالی ماندن ظرفیت برخی رشته‌ها را دلیل در نظر گرفتن مهلت تکمیل ظرفیت این مقطع عنوان کرد.

به گزارش مفدا ، آزمون دکترای تخصصی علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی(PHD) چهارم خردادماه سال جاری با شرکت ۶ هزار و ۹۴۴ در ۱۹ حوزه امتحانی برگزار شد.

مرکز سنجش آموزش پزشکی نیمه دوم شهریورماه از پذیرفته‌شدن هزار و ۴۵۷ نفر در این آزمون خبر داد که از مجموع پذیرفته‌شدگان این آزمون ۱۴۳۱ نفر در دوره‌های آموزش‌محور و ۲۶ نفر نیز در دوره‌های پژوهش‌محور تحصیل می‌کنند؛ به طوری‌که هزار و ۲۳۸ نفر در دانشگاه‌های دولتی، ۱۹۳ نفر در پردیس های بین الملل و ۲۶ نفر نیز در دوره های پژوهش محور و پژوهشکده ها شاغل به تحصیل می شوند.

کد خبر: 849513

وب گردی

وب گردی