انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی در فراخوان جدید آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش به منظور استقرار شایسته سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای مشاغل مدیریتی، در نظر دارد، انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی را در قالب دستورالعملی مشخص، ضابطه مند کند.

به گزارش ایسکانیوز، در اطلاعیه آموزش و پرورش برخی از ویژگی‌های پیشنهادی مندرج در دستورالعمل به شرح زیر است:

1- فهرست مدارسی که به دلیل بازنشستگی و یا جابجایی مدیران آنها به مدیر جدید نیازمند هستند به صورت مستمر در سامانه ای که به همین منظور طراحی می شود، با مشخصات واحد آموزشی مربوط درج و به اطلاع همکاران برسد.

2- همکاران واجد شرایط، آمادگی خود را برای پذیرش سمت مدیریت مدرسه مورد نظر با درج شرایط خود در سامانه مذکور اعلام کنند.

3- سامانه مورد نظر به صورت هوشمند، شرایط داوطلبان را با شرایط مقرر تطبیق می دهد و در صورت انطباق لازم، امتیازات هریک از داوطلبان را محاسبه و فهرست متقاضیان مدیریت هر مدرسه را به ترتیب امتیازات آن ها در اختیار قرار خواهد داد.

4- در هر منطقه آموزشی، کمیته‌ای مرکب از مسئولان اداری، صاحب نظر پیشکسوت در حوزه مدیریت مدارس و یکی از صاحب نظران حوزه دانشگاهی در مدیریت آموزشی، شرایط، مدارک و شایستگی های داوطلبان را بررسی می‌کند و تعدادی از داوطلبان را به ترتیب اولویت به ریاست منطقه معرفی خواهد کرد.

5- ریاست منطقه با ملاحظه پیشنهاد کمیته مذکور و عندالزوم بررسی فهرست کلیه داوطلبان واجد شرایط، با رعایت ضوابط قانونی و مقرر، نسبت به انتخاب و انتصاب مدیر واحد آموزشی اقدام خواهد کرد.

بدین وسیله از دبیران، آموزگاران، مدیران و کارشناسان علاقمند دعوت می‌شود پیشنهادها و نظرات خود را حداکثر تا 10 آبانماه امسال به پست الکترونیکی shayesteh@medu.ir ارسال کنند.

706

کد خبر: 849519

وب گردی

وب گردی