۷۰ درصد تشخیص و درمان بیماری‌ها با بهره‌وری از علوم آزمایشگاهی است

رئیس انجمن علمی متخصصین علوم آزمایشگاهی کشور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تشخیص و درمان بیماری‌ها از حوزه علوم آزمایشگاهی می‌گذرد، گفت: در حال حاضر در ایران ۵ هزار آزمایشگاه خصوصی و دولتی فعالیت می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، سیدحسن فاطمی در نشست خبری پنجمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فناوری‌های نوین آزمایشگاهی اظهار داشت: این کنگره 3 تا 5 آبان‌ماه در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی برگزار خواهد شد و جدیدترین دستاوردها در حوزه علوم آزمایشگاهی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی افزود: 70 درصد تشخیص و درمان در کشور از حوزه آزمایشگاهی گذر می‌کند، بنابراین توجه به این بخش بسیار حائز اهمیت است و بر همین اساس ما نیز اقدام به برگزاری این کنگره کرده‌ایم.

رئیس انجمن علمی متخصصین علوم آزمایشگاهی کشور بابیان اینکه در حال حاضر 5 هزار آزمایشگاه خصوصی و دولتی در کشور فعالیت می‌کند، گفت: 5 هزار مسئول فنی آزمایشگاهی در کشور وجود دارند و اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

فاطمی اضافه کرد: آخرین پیشرفت‌ها در آزمایش‌های بالین بیمار، کاربرد تکنولوژی‌های نوین در تشخیص و غربالگری پیش و پس از تولد، نقش آزمایشگاه در فناوری‌های سلولی و پزشکی ترمیمی، ازجمله محورهای موردبررسی در این کنگره است.

وی ادامه داد: فناوری‌های بیورزنانس و نانو در آزمایشگاه تشخیص طبی، همچنین روش‌های کروماتوگرافی در تشخیص آزمایشگاهی بیماری‌های متابولیک و مسمومیت‌ها از دیگر برنامه‌های پنجمین کنگره ملی و اولین کنگره بین‌المللی فناوری‌های نوین آزمایشگاهی است.

701

کد خبر: 849555

وب گردی

وب گردی