ورود تعزیرات در بحث ساماندهی قیمت بلیت هواپیما در آستانه اربعین

وزیر دادگستری در خصوص ورود تعزیرات در بحث ساماندهی قیمت بلیت هواپیما در آستانه اربعین گفت: تعزیرات ورود کرده و از همه ظرفیت های قانونی برای برخورد با متخلفان برخورد میکنیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری کشورمان صبح امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که پورمحمدی وزیر سابق دادگستری اعلام کرده بود که دولت به بابک زنجانی نفت داده و باید پول نقد بگیرد و خانه و ملک به دردش نمی‌خورد حالا دیدگاه شما برای بازپس گیری اموال به غارت رفته در پرونده زنجانی چیست و آیا شما برخلاف پورمحمدی حاضر به دریافت ملک و اموال هستید گفت: موضوعات مربوط به دادگستری خیلی زیاد است و هرچند به نظر می آید که وزارتخانه پرکاری نباشد و خودمم چنین تصوری می کردم اما در این دوماه وقت من صرف مسائل درونی وزارتخانه و بحث های مدیریتی و مطالعه سوابق و حضور در کمیسیون لوایح شده است.

وی افزود: حقیقتا نرسیدم در این خصوص اطلاعاتی کسب کنم و دوست ندارم در مورد مسائلی که اولویت ما نیست صحبت کنم و وقتی ندانم ابعاد یک موضوع چیست روراست می گویم که بلد نیستم.

آوایی گفت: در این خصوص هم نمی خواهم کلی صحبت کنم و اگر فرصتی دست داد برای بررسی موضوعاتی که اولویت اصلی ما نیست در این خصوص اظهارنظر می کنم.

وزیر دادگستری در خصوص ورود تعزیرات در بحث ساماندهی قیمت بلیت هواپیما در آستانه اربعین هم گفت: تعزیرات ورود کرده و از همه ظرفیت های قانونی برای برخورد با متخلفان برخورد میکنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: کشورها معمولا وظیفه دارند به شهروندانشان کمک کنند حتی اگر این افراد کسانی باشند که در معرض جرم قرار گرفته اند. توافقنامه امروز در راستای تبادل زندانیان بود. توسعه ارتباطات می تواند کمک های فراوانی به دولت ها و مردم کند.

آوایی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر قانون تعزیرات گفت: سازمان تعزیرات برمبنای ضرورتی در جهت منافع مردم و قشر ضعیف تشکیل شده این ضرورت ادامه دارد و قانون تعزیرات ماندگار شده است. این قصه دو بعد دارد. یک بعد این است که نیاز به تشکیلاتی داریم که با قاچاق و گران فروشی برخورد کند. از طرفی بشدت جامعه نیاز به سازمانی دارد که کمک کند که حقوق مشتری ضایع نشود. کسانی که در معرض اتهامات قرار می گیرند حقوقی از افراد ضایع نشود و هر دو جرم است. زیرا همیشه برداشتم این بوده که ما وقتی افراد را می خواهیم مجازات کنیم حتما باید مجازات منطبق با قانون باشد.پ و تندروی صورت نگیرد.

وزیر دادگستری گفت: دولت برنامه صد روزه خواسته و یکی از کارهایمان این بود که مجموعه تعزیرات را بررسی کنیم اما اکر احیانا جایی مواردی پیش می اید در معرض ارای غیرقانونی قرار می گیرند به دوستان دادیم و جلساتمان را شروع کردم و جزو وعده هایم است که در صد روزه به رییس جمهور بدهم و تا یکماه دیگر به نتیجه برسیم.

706

کد خبر: 849558

وب گردی

وب گردی